Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

01-06-2008 kl. 07:47

Tjaa...
Med de nuværende brændstofpriser - som jo nok ikke nedsættes forløbigt *tværtimod* - så vil det absolut bedste være, hvis du kunne ændre dine (dårlige) vaner en lille smule ;-)
Det betyder altså ikke tidsmæssigt det helt store - vel 5 minutter hver vej - om du fortsætter med 110 km/t eller sætter farten op til 120-130 km/t. Men det betyder fantastisk meget for forbruget....!!!
Uanset om du kører Astra eller Yaris med 1,0/1,3 liter.

Selvfølgelig kan du nok få Yaris`en til at gå en anelse længere men ved 130 km/t falder de alle altså til 13-15 km/l hvis jeg skal gætte på noget. Derimod kan du få 1,0`eren til at gå 17-18 km/l hvis du kører 100-110 km/l.

Husk at det kun er vores dårlige vaner der bestemmer hvor hurtigt vi kører. Vi er vant til at se landskabet forsvinde forbi i en vis fart som vi har indprintet os i hjernen når vi kigger i forruden, og den vane er svær at ændre. Tænk hvis det kun var lovligt at køre 80km/t på motorvej. Så ville vi jo synes at 90 km/t var hurtigt .... igen på grund af vanens magt.

Sidst rettet: 1/6-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-06-2008 kl. 09:40

Jeg har kørt i en Yaris 1,0 og den er så sløv at den bliver ulidig at køre i, i det lange løb, en Aygo er alt hurtigere og et bedre valg synes jeg, men bedst til korte ture.

Jeg ville se efter 1 nr. større evt. en Opel Corsa eller Fiat Grande Punto ? men hvis det skal være en Toyota, så gå efter en Corolla evt. på guleplader ?

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

01-06-2008 kl. 10:53

Forskellen på 13 km/l og 15 km/l er måske 20 kr om dagen for dig.
Vil du virkelig skifte bil for at spare 20 kr om dagen?
Det kan aldrig betale sig.

Profil slettet

Profil slettet

21-06-2008 kl. 01:38

Der er jo andet i ligningen... Bare fordi der ikke kan pumpes mere ind, kan bilen jo godt gå mindre.. Såsom vindmodstand, rullemodstand, dæktryk osv osv,.. Hvad motoren kører er jo ligemeget, det er hvad bilen kører der betyder noget...

Profil slettet

Profil slettet

21-06-2008 kl. 01:39

Hvad med en ny swift diesel..?