Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

25-05-2008 kl. 17:39

Enig med Torben. Jan du kan ikke gøre fartpilotens arbejde bedre efter hele tiden . med mindre du er total morfar typen med intet andet har at tænke på end det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-05-2008 kl. 19:22

.... det var en Audi A8 som han triller fra Edingburg til London T/R eller omvendt. Der har autopilot naturligvis ikke relevans !!!

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

25-05-2008 kl. 22:09

Hvsi du spørger i A2/lupo 3L klubberne så er autopilot bandlyst - Begrundelsen er at den netop holder en konstant hastighed både ned og op af bakke. Du kan bruge disse konturer til at køre økonomisk på en dynamisk måde. Men om det er relevant for dig til dagligt er nok et bedre spørgsmål at stille.

Jeg synes fartpiloten er god da den giver en flydende og afslappet kørsel, især hvis du er en af de heldige der har en dynamisk fartpilot i bilen ;-) Men du kan køre væsentligt mere økonomisk end din fartpilot!

Profil slettet

Profil slettet

29-05-2008 kl. 17:25

Jeg havde en Carisma Di-D for et par år siden med autopilot, og lavde selv nogle forsøg over en længere ferietur.
1/Først en tankfuld med overvejende brug af autopilot...
2/ En tankfuld uden brug af autopilot og endelig
3/ En tankfuld med brug af autopilot`en men hvor jeg selv "tog over" ved uhensigsmæssigt kørsel over bakker.

3/ Var klart mest økonomisk i brug !

Profil slettet

Profil slettet

01-06-2008 kl. 20:14

Sikke en masse ævl om en lille bagatel. Den slags "problemer" har de ikke i Irak !
Så lad dog for H være med at bruge den forbandede pilot !

Andreas Madsen

Andreas Madsen
bruger siden
04-06-2008

04-06-2008 kl. 01:51

Et par korrektioner til debatten.
Den TopGear test med en A8 4.0 TDI twinturbo, skulle ikke teste noget med ekstra udstyr men se hvor langt bilen kunne køre på én tankfuld.
Distancen var 800 miles (1127km) (London - Edinburgh t/r)
Hvad angår ekstra udstyr var hans, meget simple, pointe bare at han ville slukke alt undtagen radioen, dvs AC / luk vinduer, navi osv. for at køre mere forbrugs-effektivt.

Nå, men hvad angår fartpiloten slog han denne fra tidligt i testen da han påstod at bilen kørte:
Autopilot: 32 miles to a gallon (8.8l/100km)
Uden Autopilot 40 miles to a gallon (7l/100km)

En anden ting, der må være skrevet noget klogt om indeværende emne som kan belyse og stadfæste om en autopilot er mere forbrugs-effektiv end manuel kørsel bedre end folks sporadiske lommefilosofier:-)

Jeg ved desværre intet om autopiloter, men det ville overraske mig hvis bilproducenterne IKKE allerede har udviklet en inteiligent autopilot som tager hensyn til forbrug-effektivitet. Det er jo yderst irrationelt at køre 140kmt af lige ved OG op ad bakke.

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2008 kl. 21:08

..du har så god tid, så du kan være kaptajn Slow-mo for os alle sammen. Hvor er det dog prisværdigt at der stadig findes menesker der kan hæve sig højt over almindelig stress og jag og bare fråse med egen og andres tid - Skøøønt... kan næsten ikke vente på at høre om det blev 25,8 eller 26,2 km/l !!! Alt imens havde vi andre et liv.......