Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2008 kl. 16:40

Helt ærligt Jan - hvad skal vi bruge dit indlæg til ?? At du er BMW fan tror jeg flere af os jævnlige brugere er klar over. Men din slet skjulte ironi synes jeg egentlig ikke er andet end almindelig perfid. Hvis du havde købt ny bimmer med den pågældende motor, havde du da i det mindste noget interessant at dele med os - men dit fordrukne sludder er ikke andet en nonsens - sorry ! :-(

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2008 kl. 19:10

Ingen tvivl om at BMW bygger nogle af verdens bedste motorer, nu behøver de bare at få losset Chris Bangle ud af designafdelingen så vi også kan få nogle biler hvor det udvendige lever op til det der ligger under hjelmen... :o)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

19-05-2008 kl. 21:12

Det er rigtigt at BMW laver fine motorer, og teknisk kompetente biler generelt. En del af dette skyldes naturligvis komponenternes pris som BMW's kunder gerne betaler for. Dette bevirker at de producenter der udvikler den nye teknologi har en salgskanal via BMW og andre luksusbiler (prismæssigt). Udvikling og procesomstillings omkostninger dækkes hermed af disse producenter, hvorefter selv minibiler får installeret tilsvarende teknologier - der findes mange gode eksempler på den slags omkostnings reduktion i teknologierne.

Jeg synes det er naivt at sammenligne Teknologier i eks. Peugeot (Peugeot er kun eksemplet for eksemplets skyld) og BMW. Bilerne har overhovedet ikke samme total-cost. Jeg vil gerne se en middelklasse BMW der koster 265000 og har samme teknologier som nu - kan de det er de nået langt.

Selvfølgelig er BMW er god bil med en høj teknologi grad, men det er på tide at man her sammenligner æbler med æbler.

BILER ER IKKE ET FODBOLDHOLD MAN HOLDER MED!

Profil slettet

Profil slettet

20-05-2008 kl. 11:00

Jeg er helt enig i at BMW kan deres kram mht at bygge biler, men Lars P har altså ret i meget af det han siger.

Når man først bygger/sælger biler i prestigeklassen, så er man ikke presset på prisen i samme grad som "stangvare"-producenterne. Derfor behøver de ikke at gå på kompromis med kvaliteten, og skal stadigvæk nok tjene fint med penge på hver eneste bil de sender på gaden.

Derfor kan de også undre at Mercedes en overgang sendte nogle tvivlsomme rustbunker på gaden - de ved ellers også godt hvad deres biler skal koste. Men det en helt anden historie......

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

20-05-2008 kl. 14:23

BMW's bedrift bliver så meget større, hvis man ser på både 1. 2. og 3. pladser, da BMW i flere kategorier løber med mere end en podieplads.

Den totale høst i 11 kategorier ser sådan ud

BMW 5 x 1; 6 x 2; 1 x 3 (1 førsteplads deles med PSA)
VW 2 x 1; 1 x 2; 2 x 3 (1 tredjeplads deles med Audi)
Toyota 2 x 1; 1 x 3
Porsche 1 x 1; 1 x 2;
Subaru 1 x 1; 2 x 3
PSA 1 x 1 (deles med BMW)
Audi 1 x 2; 1 x 1 (1 tredjeplads deles med VW)
Smart 1 x 2
MB 1 x 2
Fiat, Ferrari, Mitsubishi, Honda og Nissan har hver en tredjeplads.

Så BMW er ikke bare bedst, de er langt foran ;-)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

20-05-2008 kl. 20:15

Nej der tager i fejl. Lad endelig Chris blive hos BMW - han skulle jo nødigt ødelægge flere biler :-)

Profil slettet

Profil slettet

20-05-2008 kl. 22:57

Vi kan da sende ham ud til Ssangyong, de kan da sikkert bruge en "dygtig" designer, og deres biler er allerede så grimme i forvejen at han da næppe kan gøre skade dér? :oP

Ej, spøg til side, jeg synes faktisk også at 1'er serien er ganske pæn, specielt den 3-dørs og coupéen; 3'er serie coupé er ganske enkelt én af de flotteste biler jeg længe har set, og den nye X5 er faktisk også ret flot... Jeg ender nok med at give Bangle 50/100 point, nogengange rammer han helt rigtigt, andre gange helt forbi (behøver jeg sige X6??)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

21-05-2008 kl. 21:25

Her vil jeg alligevel forsvare Audi lidt - der er jo medlem af VAG koncernen, som længe har satset på deres "egen" teknologi, istedet for at satse på det som Fiat startede, og Robert Bosch GMBH købte og udviklede til et af de mest forbrugs reducerende tiltag i bilens historie. BMW køber denne teknologi, og "trækker" den nyeste generation af indsprøjtnings systemer ned i deres biler. Forøvrigt hjælper det også lidt at en af BMW's optimeringseksperter er dansker ;-) Personligt synes jeg at BMW er for svulmende og vulgær - men når det er sagt så synes jeg at det er en lækker og velkørende "drivers car"!