Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2008 kl. 13:53

Hej - det er faktisk en ulempe ikke at lade ens brugte bil indgå i handlen, da forhandleren derved ikke har bytteprisen at "jonglere" med.
I en mailhenvendelse, altså ikke personligt hvor man ser hinanden ind i øjnene, synes jeg faktisk den rabat du allerede har opnået er ok. Ved en direkte forhandling hvor du er klar til at slå til, kan du nok hente kr. 5-10000,- yderligere. Så du kan godt være tilfreds indtil nu!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2008 kl. 14:23

Jeg har aldrig prøvet at handle med en Renault forhandler. de fleste andre forhandlere ønsker som regel at inddrage en byttebil og spørger så om man er ligeglad med hvad der står på papirerne, bare den aftalte byttepris er ok. Det er et teknisk regnestykke hvor moms, avanceprocenter mv. indgår.
Mht. forhandlingsstrategi er mit bedste forslag at være målrettet og klar til at skrive under hvis prisen er rigtig. Alt for meget nølen og "hjem og tænke over det" skal man helst undgå. Sæt et realistisk mål for hvad du vil give og spil gerne et par forhandlere ud mod hinanden (endelig uden at nævne navne!). Lad sælgeren vide at du er klar til at handle her og nu hvis han giver den rigtige pris - Held og lykke.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg