Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jan Sørensen
bruger siden
19-01-2006
Niels Richard Brunhøj
bruger siden
01-07-2007
30-04-2008 kl. 13:36
Marco Kire skriver at Avensis 1.8 har for lille motor. Det er ikke rigtig, og det sees i præstationsmålinger fra modellerne. Min erfaring er at i det daglige mærker man forskellen mest i forbrug. Her er 2.0 noget højere uden at få mærkbart mere. En 1.8 kan snildt køre 14.5 km/l, hvor jeg ikke har fået en 2.0 over 13 km/l. Derfor vil jeg uden betænkning vælge 1.8 Kun hvis der skal trækkes campingvogn eller stor trailer bliver en 2.o at foretrække. Jeg ville uden tvivl vælge Toyota frem for Eks Volvo eller Saab, idet de begge er ret dyre i vedligeholdelse og afskrivning, selvom det ikke må " være sådan ". For europæiske biler er bare bedre når bestemte jounalister og andre kloge eksperter udtaler sig. Men fakta viser at det billigste oftest er biler fra Asien. Dermed ikke sagt at de giver mest " LIR " for pengene, men en god kørselsøkonomi.
Profil slettet
09-05-2008 kl. 21:42
To oversete mærker fra vor eget naboland tilfører i øvrigt skandinaviske styrker i undersøgelsen. Lige med undtagelse af Saab 9-5 og Volvo V40 har de to svenske mærker samtlige modeller lunt placeret på den øvre del af gennemsnittet i samtlige årgange, hvilket ingen andre matcher.
Jeg tro mange forveksler S40 med den gamle model som hed V40, det var vist også den model FDM lavede brugttest af.
Derfor er det noget utroligt pjat at skrive at den halter efter i kvaliteten, desuden er den utrolig eksklusiv i kabinen og har de bedste sæder. At Volvoen ikke holder prisen så godt på sigt, er direkte noget vrøvl. Køreegenskaber er også meget bedre i netop den Volvo, mange eksperter siger netop at det er den bedst kørende Volvo til dato. Sikkerheden er også i top som altid ved Volvo. Det er dog rigtigt at Volvo nok er dyre at sende på værksted, men det er en Audi f.eks. også. Du behøver jo heller ikke at køre på et autoriseret Volvo værksted, så det kan jo også gøre det lidt billigere. Efter at have prøvekørt begge modeller er jeg ikke i tvivl, køb Volvo hvis det ikke lige netop er pladsen der vejer tungest. Avensisen er slet ikke noget at skrive om hvad angår køreegenskaber, det er direkte kedelig men dog pålidelig. Ja, prestige koster altid lidt ekstra og om 5 år er en Toyota bare en brugt japser, hvorimod en Volvo med garanti vil bære sin alder med bedre stil, basta.
Da jeg skulle købe ny bil stod valget til sidst mellem en Audi A3 Sportback 1,9 TDi eller en Volvo S40 1,6 D. Ja det blev Volvoen, og det var fordi den ikke havde så hård undervogn, og kabinen tiltalte mig mere med de dejlige sæder. Men det var to dejlige biler under alle omstændigheder.
Hans Henrik M
bruger siden
01-03-2007
10-05-2008 kl. 08:04
En anden negativ ting man kan fremhæve er sæderne som er ret smalle så det bør du checke.
Affjedring og sæder er netop to ting som jeg kan forstå er ændret i det facelift der kom i 2006.
Vi valgte i sin tid at tage 2.0 modellen da 1.8 var for svag. Men der er ikke meget benzin økonomi i 2.0. omkring12-12.5 km/l i praksis.
Profil slettet
10-05-2008 kl. 22:38