Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2008 kl. 20:52

Hej. min kammerats kollega har såden en c5 hdi aut men dog ikke en st.car. den køre omkring 15 km/l +- 0,5 km/l.

i den prisklasse ville jeg nok forslå en vw passat eller ford mondeo i stedet for en c5. jeg har været mekaniker ved citroen i 4 år og jeg må indrømme jeg ikke er videre imponeret over kvaliteten af sådan en c5`er. de er rimelige hårde ved bremserne både for og bag, og døjer ofte med ruskende bremser og bliver hurtig slidt op. De har også haft en del elektriske problemer som fx. viskerkontakt og blinkkontakt denne reperation koster 2500kr i dele plus en times arbejdsløn. udover det bliver de forholdsvis hurtigt bløde i sæderne og dørhåndtag har også drillet en del. Problemer eller ej er det en bil med masser af plads og komfort til rimelige penge. mit valg ville dog falde på en vw passat fre 2000-2005 med en 130hk diesel og automat gear.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian Buus Spannow

Kristian Buus Spannow
bruger siden
09-10-2006

25-04-2008 kl. 11:45

Nu kommer det jo an på motoren ... Jeg ville prøve at forespørge på www.Citronik.dk også, da der er mange frankofile Citroen tilhængere (jeg selv incl.) derinde der har erfaringer med bilerne.

Min bil - en C5 2,0HDI-136 Aut. FAP kører gennemsnitligt 13km/l. ved blandet kørsel. Over længere ture, med varm motor kommer den op omkring 16km/l.

En C5 1,6HDI-110 vil givetvis kunne køre længere !!

Profil slettet

Profil slettet

02-05-2008 kl. 18:08

..med at blive så forblændet af brændstofsforbrug! Hvor mange har ikke det sidste år ladet sig forblænde til at købe en lille dieselbil selvom de kun kører 10-15000 km om året. Med tiden brændstofspriser når man altså ikke at indtjele merudgiften! Lad os tage et par eksempler:
Man kører km 12000 om året:
Bil 1: 14 km/l = kr. 8.600 om året
Bil 2: 19 km/l = kr. 6.300 om året
!!!!!
Getting the point ?? Hvem bruger ikke godt kr. 2000 om året på alt muligt andet tans og fjas ? SÅ HOLD NU OP MED DET KM/L HYSTERI !!!

Profil slettet

Profil slettet

02-05-2008 kl. 19:20

...jo længere man kører om året, jo mere betyder brændstofforbruget :-)

Men det er rigtigt, at man ved lille kørselsbehov godt økonomisk set kan tillade sig at vægte andre ting højere. Og så er der virkelig nogle slagtilbud at finde, når vi snakker brugte mellemklasse benzinbiler.

Profil slettet

Profil slettet

02-05-2008 kl. 19:48

med hensyn til hvad det koster at lave på en passat eller audi er det en skrøne at det er dyrt at r5eperare på de koster ikke mere end alt mulig andet overhovedet og kvaliteten af en passat syns jeg er rigtig rigtig god, de har dog haft lidt problemer med bærearmene på de første modeææer men udover det har de ikke nogen fejl som tit fremkommer. jeg har lavet audi og vw i 3 år snart og syns virkelig det er stærke biler. en frikørt mercedes ville være et meget dårligt alternativ da de døjer med rust problemer plus bremseslanger, bøsninger i bærearme, hurtigt nedslidte bremser og el fejl dog er motor og gearkasse ikke til at slå ihjel, men de er ihvert fald dyre i dele. desuden køre en fks. 130hk passat tdi omkring 17 km/l hvilket jeg da syns er et fint forbrug