Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2008 kl. 09:47

Enig med Jan - men forvent at den BESTEMT er tørstig - og som du selv er inde på gør aut. gear det ikke bedre. Forvent ca. 7,5 - 8,0 km pr. liter afhængig af hvordan du kører.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

24-04-2008 kl. 13:05

Forvent ikke at netop den vogn kører mere en 6-7 Km/l - Har kørt en del i en, og den var dårligt gearet, tørstig og utroligt sløv....Selvom du bruger "power" knappen rykker den overhovedet ikke, og den sluger MÆNGDER af benzin...

HOLD DIG LANGT VÆK FRA DEN! Vitara skal helt sikkert købes som diesel, hvis du absolut vil ha' sådan en.

Jesper Skytte Christensen

Jesper Skytte Christensen
bruger siden
29-03-2007

24-04-2008 kl. 22:27

Forbruget er meget afhngigt af deit kørselsmømster. Jeg har på en ferie med kone og barn og hvad man skal bruge til en uges ferie, kørt ca. 11,2 km/l. men til dagligt hvor størstedelen af min kørsel foregår i byen, kører jeg kun ca. 9 km/l. Når det er sagt, så vil jeg sige, at automatgearet fungerer fint. Jeg kører en del med trailer og der er ingen problemer, heller ikke med et godt læs på.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

25-04-2008 kl. 10:27

Køreglæden i sådan en er også = 0

Jan Steinhaugen

Jan Steinhaugen
bruger siden
29-01-2005

25-04-2008 kl. 16:48

Jeg fik 01.07.2007 en Grand Vitara 2,0 SE Aut. som firmabil og har nu kørt 34.000 km, meget langtur/motorvejskørsel. Den er meget tørstig 7,5 - 8,0 km/l. Desuden oplever jeg at gearingen ikke er optimal, hvilket bevirker utidige kickdowns med anstrænkt motorlyd/høje omdrejninger til følge. Jeg havde meget svært ved at vende mig til det i starten. Kørte tidligere i Jeep Grand Cheerokee V8, som absolut ikke har det problem.
Min konklusion er at privat ville jeg ikke købe en Grand Vitara. Min kostede fra ny ca. 380.000 kr og det er den ikke værd!

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2008 kl. 18:03

Helt ærligt er de der 4x4 SUV-agtige modeller da vist også gået af mode, hvá ?? Det var vel et kunstigt behov som blev pustet op af afgiftsreglerne !! De færreste har vel behov foe en sådan bil, som forøvrigt også er aldeles umoralsk hvad angår miljø og færdselssikkerhed (fodgænger påkørsel)

Jesper Markman

Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007

25-04-2008 kl. 19:44

Vores 2,0 GLS kører med manuelt gear ca 9 km/l gennemsnitligt. Og det er mest bykørsel og landevej.

Og så om sommeren en del på stranden :-) Og jo - der ER køreglæde i sådan en (ironi start:) umoralsk, miljøsvinende (ironi slut) 4x4...

Og hvad kærer en ganske almindelig personbil, fx Ford Mondeo med en 2,0 l. benzinmotor? Ca 11 km/l? Så at en Grand Vitara er et miljøsvineri er vist mere politik og holdninger end tal og fakta.

Peter Davidsen

Peter Davidsen
bruger siden
20-03-2007

09-07-2008 kl. 14:36

korrekt, jeg kører ca. 11 km/l med manuel gear...så det er fint...

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2008 kl. 09:44

Jeg har i en periode på 3 måneder ændret min kørsel i min Grand Vitara
2,0 Aut. (2006 model) og resultatet er mærkbart!
Jeg er gået fra at køre ca. 8-9 pr. L til mellem 11-12,5, så det kan godt betale sig at slippe lidt på pedalen og køre med omtanke uden at det af den grund bliver kedeligt, for aut. udgaven kører virkelig godt!
Hilsen Lars