Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

19-04-2008 kl. 11:02

Du må læse det med småt i din købsaftale - der kan du vel også se betingelserne for at ophæve købet, som da er en mulighed jeg ville overveje meget. Jeg mener at huske at væsentlige forsinkelser i levering giver en mulighed for ophævelse. Men ikke just en god start på et ejerskab og du har da helt ret i at nybilsfølelsen da har lidt et alvorligt knæk.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Pedersen

Peter Pedersen
bruger siden
06-01-2004

19-04-2008 kl. 11:12

det lyder godt nok som en and, eller en dårlig undskyldning for at bilerne ikke kan leveres til tiden. Om du skal ha kompensation må stå i din købsaftale, eller om du kan ophæve handlen. Er det rigtigt at de er stjålet lyder det meget rigtig med et par måneders ventetid på reservedele på koreanske biler (arbejder selv på Et værksted Hvor vi ofte ser 2-3 måneders leveringstid på reservedele til Hyndai og kia) det ser vi sjældent på europæiske og japanske biler.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

19-04-2008 kl. 16:36

Hvorfor ikke annullere handlen hvis forhandleren ikke levere senest 30 dage efter datoen i salgsslutsedlen, husk at tage højde for force majeure, og bestil en tilsvarende ny bil.
Du har da fået et klart svar på problemet og løsningen i kiaklub forum, af importøren.
Syntes du skal vende problematikken med din forhandler.
Venlig hilsen
Ejner

Sidst rettet: 19/4-08

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

20-04-2008 kl. 07:43

Har du forspurgt forhandleren on denne har en lejebil til fornuftig pris, da ingen jo rigtig er skyld i årsagen til misseren.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

20-04-2008 kl. 21:49

Man begynder at se en mening med de 7 års garanti... Hvis det skal tage så lang tid at fremskaffe reservedele er 7 år hurtigt gået.
Det var dog i øvrigt et absurd mål for et indbrud - kan historien verificeres nogle steder?
Enig med Torben K - se at melde dig ind i FDM, og få handlen hævet!

MVH Ulrik

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

20-04-2008 kl. 22:00

Jeg synes efter at have læst de øvriges svar at du burde lægge det juridiske aspekt lidt på hylden, og så gøre op med dig selv hvad du vil: vente på bilen eller ophæve købet ? Hvis du kun vil vente hvis du får "noget" fra KIA så spørg dem nu og træf din afgørelse herefter. Lad i hvert fald være med at lave et juridisk tovtrækkeri ud af det. Det synes jeg ikke sagen er alvorlig nok til. Den er ærgelig for begge parter, men shit happens...

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2008 kl. 09:53

Kære Ceed
Ophæv dog den handel og kom videre - der findes da heldigvis masser af andre muligheder hvad angår bilmærker. Hvis jeg var dig, ville jeg da føle mig noget så røvrendt, at jeg ihvertfald ikke ville lægge adskillige tusinde kroner i deres lomme. Denne oplevelse vil i hele din evt. ejertid af Kia´en hænge i baghovedet. Nej - kom videre og vælg en anden bil !!

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2008 kl. 14:33

Tja kia har også en kommentar til det se evt http://kiaklub.dk/viewtopic.php?f=18&t=1289&st=0&sk=t&sd=a&start=45

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2008 kl. 17:49

...tror du selv du nogensinde vil blive glad for den Kia ??? Kom nu ud af den handel !!

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

24-04-2008 kl. 20:34

Jeg tror du er ramt af ammetåge allerede :-)

Hvorfor aflyses du ikke bare handlen og købe en ny andetsteds? Der er pt 61 Ceed til salg hos forhandlerne her på bilbasen med modelår 2008, heraf en god del helt nye hvor forhandleren skriver at de kan leveres omgående.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

24-04-2008 kl. 21:05

Ikke for at føje spot til skade, men jeg tror du har problemet her, idet du tilsyneladende søger konflikten frem for løsningen. Jeg ville følge Jan Nielsens råd.

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2008 kl. 21:40

Jeg synes det er rigtigt synd for jer, og jeg forstår godt det er uoverskueligt for jer, især nu du fortæller i snart skal være forældre. Men netop derfor er du nød til at vælge den "hurtige/lette" løsning på problemet, nemlig at købe en anden bil andetsteds. Tro mig - når den lille ny melder sin ankomst bliver der rigeligt andet at tænke på end en retfærdighedskamp med en autoforhandler.

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2008 kl. 15:46

Prøv nu lige at slappe lidt af inden det her køre af sporet, de små problemer du her oplever med levering af en ny bil er det rene intet i forhold til bekymringerne som far.
Der er en del som smider benzin på dit bål herinde det har du åbenbart ikke brug for, ned med blodtrykket, op med humøret.

Det skal nok løse sig alt sammen.
Glæd dig til din nye bil jeg er misundelig med eller uden katalysator.

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2008 kl. 16:06

hey det var mit indlæg #100 får jeg så en bilbasen t-shirt eller en Cab? helst i sort

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2008 kl. 18:21

Tillykke med dig bob - glem nu ikke hvad en ny bil koster i DK - bare være ligeglad er det da vist de færeste af os som har lyst til mht. ny bil. Har selv for nyligt ventet 2-3 md. på en ny bil - og man glæder sig sgu. Men glæden blivere da ødelagt af det cirkus Ceed har været igennem. Derfor : drop det og kom videre, både med livet og bilkøbet !

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

27-04-2008 kl. 22:24

Altså - jeg mener, de har handlet i god linie med hvad man kan forvente. Fordi de har indbrud, og der dermed er forsinkelser i leveringen, kan jeg ikke se, de skal rykke ud med et sæt bundmåtter eller et anhængertræk. De er jo ikke ligefrem skyld i det skete. Omvendt har du retten til at annulere handlen - men med det salg, de præsterer, finder de nok en anden køber til bilen. Sorry - bid i det sure - og forsøg at blive glad for din nye bil, på trods af bøvlet.
Men - i øvrigt - du skal have bilen på en lift inden leveringen, og er der så meget som en ridse eller en fedtfinger i nærheden af udstødningsrøret, skal der males og forsegles og undervognsbehandles til den store guldmedalje...

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

27-04-2008 kl. 22:50

Jeg kan ikke se at de har gjort noget forkert. Som jeg tidligere var inde på så er de jo heller ikke skyldige i sagen. Som sagt: shit happens. Om de kunne afhjælpe manglen hurtigere end de 60 dage eller forbedre deres kommunikation omkring sagen ved jeg ikke. Iflg lovgivning kan du ophæve købet, men Kia er ikke forpligtiget på nogen måde til at kompensere dig, så alt i alt må konklusionen vel være at de handler efter reglerne, men heller ikke mere. Så din tese om at du skal have "noget" for at vente ekstra tid på bilen har ikke hold i lovgningen, så hvis ikke Kia vil kompensere Jer af egen fri vilje, synes jeg du skal spørge dig selv om det virkelig skal være et ekstra sæt måtter som plaster på såret som skal være afgørende for din nattero...