Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

17-04-2008 kl. 14:29

Tjah, der er vel ikke så meget?

Undervognsbehandling vil jeg klart anbefale, at du får gjort i år. Også selvom der ikke umiddelbart er noget at se de næste par år, det er nemlig et rigtigt godt salgsargument, når den tid kommer. Desuden har de seneste Mazdaer (også andre japanere) fået kritik for ikke at være ordentligt rustbeskyttet fra ny, så det er 4-5.000 kr. givet godt ud.

...Og tillykke med bilen!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2008 kl. 15:13

Brug kun penge på undervognsbehandling hvis du har tænkt dig at beholde bilen i mange år - ellers giver det kun ærgelser over stank, dryp og ødelagt bil pga borede huller. Du får ikke en krone mere når du skal sælge igen - så det er kun noget værd hvis du beholder bilen indtil den ville ruste op

Profil slettet

Profil slettet

23-04-2008 kl. 21:08

Nu svarer Kenneth S jo faktisk ikke på hvor længe han har tænkt sig at heholde sin nye lille bil. Jeg synes det er ret afgørende for evt. anbefaling af undervognsbehandling/tilsvining !

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2008 kl. 18:16

jeg synes bare det er synd at søle en helt ny bil til i oliestads - jeg har aldrig oplevet effekten eller den økonomiske fordel ved gensalg af det svineri. Jeg tror mange af jer er påvirket hvad jeres fædre og bedstefædre har ment var evig saliggørende ! En bil har en levetid og lige meget om vi smører den ind i det ene eller andet dør den et sted mellem 10-15 år eller ca. 300000 km. Om ens samvittighed så bliver bedre af at undervognen ligner en oliekatastrofe og indkørslen ligeså - ja det må i om. Men mine biler undslipper !

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2008 kl. 19:41

Nu ved jeg jo ikke om du gennem tiden har holdt dig til Skoda (i øst-tiden), Lada, tidlige asiatiske modeller eller andre rust katastrofer - men mine VW, Opel og Citroener har i min ejertid (fra 0-5 år) ikke haft skyggen af rust og de forhandlere som tog imod dem i bytte har overhovedet ikke interesseret sig for eller spurgt til evt. suplerende rustbeskyttelse. Så at give en ny bil det synes jeg er spild - men køber du en ca. 5 år gammel bil og vil beholde den tiden ud - så er det sikkert ok .