Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
08-04-2008 kl. 22:17
Hej Ulrik.
Det lyder som om du fik blandet godt rundt på hjulene da du satte dem på ?..?.!! Eller tager jeg fejl?
Som Tommy Duelund siger, så er det underligt at det er fordækkene der er savtakkede, men de sad nok bag sidste år ?
Det er vigtigt at holde styr på hjulenes placering år for år, for netop ved at bytte uhensigtsmæssigt ( højre til venstre) kan savtakning eller hæl/tå blandt andet forekomme.
30000 km på et sæt dæk er jo ingenting. Mine Yokohama 14" har kørt i 3 sæsoner - ialt ca. 70.000 og kan sagtens klare en sæson mere.
Det lyder som om du fik blandet godt rundt på hjulene da du satte dem på ?..?.!! Eller tager jeg fejl?
Som Tommy Duelund siger, så er det underligt at det er fordækkene der er savtakkede, men de sad nok bag sidste år ?
Det er vigtigt at holde styr på hjulenes placering år for år, for netop ved at bytte uhensigtsmæssigt ( højre til venstre) kan savtakning eller hæl/tå blandt andet forekomme.
30000 km på et sæt dæk er jo ingenting. Mine Yokohama 14" har kørt i 3 sæsoner - ialt ca. 70.000 og kan sagtens klare en sæson mere.
Profil slettet
10-04-2008 kl. 09:47
Når et gummidæk kører på vejen, bliver det slidt til i den retning, dækket kører. Hvis man så bytter om på dækkene, så et højre-dæk kører i venstre side, så vil det køre den "forkerte vej" og slides omvendt af hvad det plejer. Det vil gøre at dækket bliver mere slidt/ødelagt end det ellers vile blive.
Derfor, man må godt bytte om på fordæk og bagdæk, men helst ikke på højre/venstre dæk..
Derfor, man må godt bytte om på fordæk og bagdæk, men helst ikke på højre/venstre dæk..
Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004
10-04-2008 kl. 20:23
Det lyder lidt drastisk i mone øjne at skifte dæk ved 30000, en mulighed var at få dem raspet, det tager godt nok ca 10000 km men koster kun omkring 1000 kr.
Hæl og tå fænomenet fjernes dog med tiden hvis de flyttes til forhjulene.
Hæl og tå fænomenet fjernes dog med tiden hvis de flyttes til forhjulene.