Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
04-04-2008 kl. 10:42
Nu aner jeg ikke hvilke ting de kigger på ved bilprovningen, men hvis det er som et dansk bilsyn, så er det vel bilens sikkerheds- og miljømæssige stand der kigges på. Dermed kommer fx "franske specialiteter" som el-udstyr, der driller og lignende ikke til at slå igennem i statistikken.
Jeg har heller ikke knas med min berlingo, men der begrænser de elektroniske kuriositeter sig også til to elruder og et enkelt el-justerbart sidespejl UDEN varme ;-)
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
04-04-2008 kl. 11:02
Men det er da forenklet statistik...
For eksempel.
Viser listen ikke blot at er du bosat i sverige, og har en 7 år gammel bil - så skal du håbe på det er en Toyota, da du så har en relativ chance for at din bil ikke har modelrelaterede fejl, hvis du altså har kørt omkring det gennemsnitlige antal kilometer - at man ikke regner med standardafvigelser i disse statistikker undrer mig meget.
Statistikken vise heller ikke om der tages hensyn til vedligehold på de prøvede biler. Det kunne principielt blot være at Toyota ejere er bedre til at vedligeholde deres biler, eller at deres værksteder er bedre til at udføre service, eller at de er billigere eller at de er sværere at finde fejl på, eller....
Jeg ved heller ikke hvad man genindkalder bilerne for i Sverige, brændte pærer? manglende viskergummi? let oliespild?
Jeg giver ikke meget for den slags overfladiske statistik, men det er da altid sjovt at se hvilke ældre biltyper man skal holde sig fra, selvom man kun køber nye biler .... øhhh det giver vist ikke mening :-)
Faktisk burde alle de dyre mærker være øverst på listen!
Sidst rettet: 4/4-08
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
05-04-2008 kl. 19:08
Bl.a. er der hele 4 biler, som har 0,0% fejl.
Dvs. fejlfrie biler, og som vi alle ved, findes den perfekt og fejlfri bil ikke.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
07-04-2008 kl. 14:36
Sidst rettet: 7/4-08
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
07-04-2008 kl. 14:40
Hvis Kia køberen ville behandle sin bil på samme vilkår som Audi køberen, er der ingen tvivl om at fejl-ratio vil ligge tættere på en norm-fordeling.
Sidst rettet: 7/4-08
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
08-04-2008 kl. 11:28
Det er egentlig det jeg mener med, at undersøgelsen er tynd.
Den udstiller nogle enkelte modeller som værende perfekte - dvs. 0,0% fejl.
Men disse biler er absolut ikke perfekte, men har sikkert bare være en tur til service lige før syn.
Dertil kommer, at det måske er biler, som der ikke kører vildt mange af, så det derfor kun er ganske få biler, som har tegnet dette perfekte billede.
Og til Jacob vbm.
Jeg håber virkelig, at din kommentar kun er ment som en joke eller en provokation, for hvis du seriøst ser Carina som en fejlfri og perfekt bil, så burde du udvide din horisont en hel del.