Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
03-04-2008 kl. 07:33
Du får ikke et entydigt svar på afgift, men det er SKAT der fastsætter prisen uden undtagelse, og som privatperson har du svært ved at agumentere mod pris afgørelsen, bordet fanger.
Forhandlere der lever af at hjemtage biler, samarbejder med SKAT, og har gennem løbende dialog, mulighed for at forhandle evt. uenigheder.
Du bevæger dig i en grå zone, men kan med succes finde den rigtige bil på det europæiske kontinent, grundet udvalget, men forspørg på afgiften hos SKAT inden du køber.
Du nævner ikke pris niveau, men der er mange Pasatter til salg i Danmark fra 2001 til 2008: forhandlere 1.418 - private 417 i skrevne stund, simpel søgning uden hensyn til motor, km, mm. Så mon ikke der findes et godt eksemplar til dig og din famile.
Held og lykke med bilkøbet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
03-04-2008 kl. 14:36
Du skal have 100% check på markedet i Danmark hvad tilsvarende bil koster. Så er det nemmere at forhandle med skat.
Bare så du ikke kommer til at betale 50k ekstra for at hente dem hjem.
En Kammerat hentede en Passat V6 4M i Nov. Han endte på en samlet pris på 295.000 for en 03´er. Det er lidt billigere end hvad de koster herhjemme. Og så er den MEGET bedre velholdt end de danske udgaver, og som regel med færre KM-tal.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
05-04-2008 kl. 19:12
Egentlig er jeg enig, men du siger dog, at man skal købe bilen for de resterende 38%.
Det er jo ikke helt rigtigt.
Der imod kan man sige, at bilens pris i Tyskland + omkostninger til at hente bilen + prøveplader - toldsyn i DK + dansk registreringsomkostninger + + + skal max give de 38%