Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
31-03-2008 kl. 21:40
Lad dig ikke friste af den billige forsikring.
Mange andre mærker har også gode forsikringsaftaler, så hop på en af dem istedet.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
08-05-2008 kl. 10:14
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
08-05-2008 kl. 12:06
Jeg ville ikke være bange for at købe en Grande Punto eller en Bravo - som netop hvad sikkerhed og køreegenskaber angår er i en helt anden lige - eller i et helt andet årti.
Ligeledes ville Kia C'eed give mening for mig - eller oven i købet Hyundai i30. Ahr OK, der gik jeg måske for vidt - men C'eed i hvert fald, med dens bedre crash-test og gode garanti.
Daewoo? Nej - den eneste Chevrolet på det danske marked, der er et godt køb, er Corvette, og den hedder ikke engang Chevrolet mere...
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
16-08-2008 kl. 03:18
http://ekstrabladet.dk/biler/article1043562.ece
http://www.healthycar.org
Med venlig hilsen Kim
Sidst rettet: 16/8-08
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
16-08-2008 kl. 09:53
Jeg synes lacetti er en pæn bil, forøvrigt designet af Guigiaro. MEN; dens køreegenskaber har jeg oplevet som yderst ringe. Sæt dig ind i en Ny FIat 500, så kan du mærke hvordan en (billig/lille) bil kan være at køre i. Plasten følger prisen det er korrekt, men hold op hvor det indvendige design er gammeldags, instument brædtet er en blanding af en ældre corsa og en nyere fiesta og interiøret det ligner jo faktisk noget fra en gammel corolla...
Profil slettet
10-09-2008 kl. 11:23
Alle de kommentare om Lacettiens køreegenskaber er skrevet af folk som helt sikkert aldrig har prøvekørt bilen fordi de i forvejen er så fordomsfulde at de aldrig ville nærme sig en koreaner. Bilen kører rigtig godt, og ikke nok med det, den ser fandme brand godt ud.
At man for 190.000 kr kan få en splinter ny bil, endda med Klimaanlæg og 3 års forsikring, er rigtig billigt, og kvaliteten på en Lacetti er ikke at sammenligne med de billige modeller som Aveo og Matiz. Lacetti, Nubira og Epica er en heeeelt anden klasse, og rigtig flotte driftsikre biler.
Læg mærke til at alle Lacetti ejere som har kommenteret dette indlæg roser bilen, og dem som ikke ejer en, har travlt med at rakke ned på den, uden egentlig at have nogen erfaring med bilen.
Grunden til den større afskrivning på chevrolet, er udelukkende at folk som jer, er så fordomsfulde overfor biler fra den del af verden, at I bruger jeres tid på at skrive fårlige indlæg om en bil I slet ikke har erfaring med.
Som Lars P skriver er bilens nye facelift designet af Guigiaro, som er en rigtig dygtig kendt bildesigner.
Husk også på at Topgear bruger bilen hver gang kendte mennsker skal køre om kap.
Kort sagt, hvis du vil have en Lacetti, så køb en Lacetti, og skid på hvad andre folks personlige mening om bilen er :)
Profil slettet
10-09-2008 kl. 12:02
Jeg er i princippet helt enig med dig.
Man skal ikke købe bil efter Autoindex, ADAC,FDM analyser, men selv foretage sit subjektive valg.
Derved bliver det bilen som man bliver glad for fordi man selv har valgt den, og ikke fordi alle andre har holdninger som man lytter efter og agerer efter.
Jeg har aldrig prøvet en Lacetti, og om jeg ville inddrage den i den pulje af biler jeg ville prøvekøre hvis jeg stod og skulle have ny bil ved jeg ikke. Det er heller ikke relevant .
Det er vigtigt at dem der udvælger bilen skal gøre det uden at føle sig som totale tabere, bare fordi andre har negative røster om bilen .
H P
bruger siden
06-01-2004
10-09-2008 kl. 12:07
Og til Colin.
Inden du køber bilen, så prøv evt. at høre et par andre Chervoletforhandlere hvad DE kan levere sådan een til.
Tro mig, de er SULTNE lige nu.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
10-09-2008 kl. 15:27
Har prøvekørt den...
"Læg mærke til at alle Lacetti ejere som har kommenteret dette indlæg roser bilen"
Naturligvis, de syntes vel at bilen var god og købte den derfor.
"og dem som ikke ejer en, har travlt med at rakke ned på den"
Vi ejer den jo netop ikke, fordi vi syntes det var en ,subjektivt opfattet, dårlig bil.
"Kort sagt, hvis du vil have en Lacetti, så køb en Lacetti, og skid på hvad andre folks personlige mening om bilen er "
JA!
Michael N
bruger siden
06-04-2005
21-09-2008 kl. 18:55
Hvis du vil have en Lacetti så gå til forhandlerne og prut om prisen.
Alternativer:
KIA Ceed 1,4 kører lige så frisk som en 1,6 Lacetti men meget bedre desuden er sikkerheden i top
Skoda Fabia..... huha designet er jeg ikke vild med men den kører godt
Colt fin bil med lidt ekstra udstyr ser den ligefrem godt ud
Jeg har kørt i flere Lacetti og syntes det er en lidt rå bil med nogle grove motorer - designet kan jeg godt lide.... men indvendig så er det som en 10 år gammel japaner... og det er ikke en ros !
Alternativet kunne være at gå en klasse ned KIA RIO Punto eller Fiesta... de vil være nemme at komme af med igen også er de billigere at køre i.