Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

26-03-2008 kl. 18:20

Hej Torben!

En Scenic er virkelig dejlig bil - måske fransk når det er bedst. Ifølge test bedre kvalitet end Citron og Pug men men men. Selvom jeg selv er frankofil og kører i en Citron vil jeg ikke anbefale den. En ny model er lige på trapperne og du kommer til at opleve et værditab af en anden verden. Og selve drifter herunder service og reservedele er MEGET dyre. Det bliver måske lidt bedre med en ny importør i DK.

Kender ikke benzin turboen men har prøvet flere med diesel. Og det er i mine øje det bedste valg.

Se fx:

Renault Grand Scenic 2,0 Latitude 5d

Pris kr. 269.900
Modelår: 2006
Kilometer: 19.000

Den har vel kostet omkring 350.000 fra ny.

Mvh Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Leo Rasmussen

Leo Rasmussen
bruger siden
20-12-2007

27-03-2008 kl. 20:07

Hej Morten/Torben,

Har lige investeret i en Gran Scenic. Dette efter lange overvejelser. Det som bl.a. har givet resultatet er at vi havde en Reanult Megane i forvejen og har været meget tilfreds med køreoplevelserne samt det faktum, at driftomkostningerne har været MEGET rimelige. Renault er sammenlignet, prismæssigt, loaded med udstyr i forhold til f.eks. VW.
At Reanult er blandt markedes bedste biler mht. sikkerhed samt rustbeskyttelse (se FDM's seneste oversigt over kvaliteten af rustbeskyttelse på nye biler).

Morten! Du skriver, at en ny model lige er på trapperne. Det er sandt, at der i engang i 2009 kommer en ny model. Men med den viden er det jo blot at tinge om prisen hos Renault, som iøvrigt holder lagersalg med rabatter tilfølge. Vi valgte Renault'en fordi vi mener den nuværende er rimelig" fremtidssikret".

Men Torben, dit valg må bero på mange prøvekørsler. Jeg har en kammerat, som fravalgte Renault for at købe en Touran 170HK TDI'er med DSG. Men bor man som han gør, i Luxemburg er prisen jo heller en så vægtig parameter som her i DK.
Han afprøvede faktisk en Renault ved at tage turen Lux/DK Tur/Retur.

Hvis ikke penge var et problem, kørte vi alle sikkert ikke i de biler vi nu engang gør.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg