Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

24-03-2008 kl. 14:27

[fedtekst]Har selv prøvet det..[/fedtekst]

Især har jeg hørt om/oplevet fejlen hos Seat.. hmm.. ved ikk hvorfor.

Nå, men få checket om det kan være den kontakt der styrer bremsepdalens styring af bremselys m.m.
Fejl i den kan afstedkomme mange underlige ting!
I min tidligere Seat Leon (2001.. samme kontakt sidder i din bil!) skete der (bl.a.): bagrudens varmetråde virkede ikke, baglyset virkede ikke, bremselystet virkede ikke, div. kontrollamper viste fejl (uden at der var nogen) m.m.

Den koster ca. 1000 at skifte.. fik min skiftet 2 gange på 1½ år(suk suk.. elendig kvalitet).

Det forklarer ikke nødvendigvis dine problemer, men det ER desværre et problem med de svigtende lamper, og man skal ALTID tage de lamper alvorligt.
Og hvis de gang på gang viser fejl uden at der ER fejl, så SKAL forhandleren rette dem (indenfor reklamationsfristen, så hvis det er mere end 2 år siden du købte den, så kan det blive svært).

Brug evt. FDM til at overbevise forhandleren (hvis han gør knuder).

I sidste ende må man bare konstarere, at hvis bilen bliver ved med at vise fejl, når der ingen er, og værkstedet ikke kan/vil løse problemet så er det måske på tide at skifte bil.. for hvis der lige pludseligt ER noget galt når en lampe lyser, og man IKKE reagerer på det ("for der plejer jo ikke at være noget"), ja så risikerer man at stå med en ødelagt motor eller værrere, og så skal Seat nok sige "jamen du skulle jo reagere på lampen".. :-(

SÅ: tag fejlagtige lamper alvorligt, få værkstedet/Seat til at tage det alvorligt (benyt evt. FDM), ellers risikerer DU at sidde med en ødelagt bil en dag, og ingen vil betale når du står det... surt, men sandt.

- Henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

31-05-2008 kl. 09:01

Jeg har haft lignede problmer med min Seat Cordoba 1,4 stella fra 2001. En af kontrol lamperne lyser periodisk og det er til stor fustration, da den har været på værksted 5 gange siden jeg købte den. ( inden for et ½ år!! ) Der er ende ikke nogen der har formået at finde fejlen. Så jeg har bestemt heller ikke haft nogle gode erfarienger med denne bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg