Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

21-03-2008 kl. 11:02

Berlingoen er en praktisk bil..... men den støjer i forhold til dine andre alternativer.

Jeg har kørt Berlingo siden 2000 så jeg ved hvad jeg snakker om !
Desuden syntes jeg en Diesel Berlingo med både 75+90 hk er en dårlig løsning - dels er diesel økonimien ikke super og motor kraften er altså i underkanten.

Jeg ville istedet vente til den nye Berlingo kommer eller vælge en C4 picasso hdi hvis det skal være en citroen.

Alternativet kunne være en KIA Carens Diesel

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-03-2008 kl. 11:28

Har selv en berlingo 2,0 hdi fra 2003, som jeg har haft fra næsten ny og er godt tilfreds med den. God plads og ok komfort til prisen - nu er den næsten betalt og jeg har planer om at beholde den et godt stykke tid endnu evt suppleret med bil nr. 2 på et tidspunkt.

MEN - hvis jeg skulle ud og købe ny bil nu, så ville jeg ikke købe en ny berlingo. Trods facelift og opdatering med bl.a. esp, kan den ikke skjule at den er baseret på en varebil fra 1996 - det kan altså mærkes.

Den nye berlingo er lige om hjørnet, og det ser som tidligere skrevet ud til at blive en helt anden bil med bedre sikkerhed, komfort og fleksibilitet... nu kommer jeg til at lyde som en citroen-sælger.. det var ikke meningen :-), og hvis den skal passe prismæssigt imellem den nuværende berlingo (som fortsætter for en tid sideløbende med den nye) og C4 picasso, så skal den helst ikke koste alt for meget over 250K for en diesel - men det vil tiden vise.

C-max kan næsten fås fra ny for 280K, og virker som en fin bil.
Toyota Corolla Verso burde være det sikre valg mht driftsomkostninger (ingen personlig erfaring)
Altea XL også umiddelbart fin - har ikke prøvet

Mht berlingo, så se evt denne tråd fra citronik.dk - der er nogle billeder

http://citronik.dk/jforum/posts/list/7009.page

Vh Anders

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg