Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

18-03-2008 kl. 14:52

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se problemet, jeg syntes faktisk ikke det er specielt dyrt. Brændstof i Danmark er iøvrigt ikke dyrre end de lande vi normalt samenligner os med.
Hvis du sammenligner den procentdel af din indkomt du bruger på transport i egen bil, iforhold til for 30 år siden vil du nok også opleve at det reelt er blevet billigere.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-03-2008 kl. 18:34

Hej.
Jeg er i princippet enig med de, der synes at brændstofpriser er rimelige. Hvis man tager danskerens real-løn i forhold til vores EU-kollegaer, så ligger vi meget højt !!!
Samtidig er brændstofpriserne ikke specielt høje i Danmark. Nærmest sådan på gennemsnitsniveau.

Men jeg kan stadig ikke erklære mig "tilfreds" over udviklingen, for hvis man tager samtlige bilomkostninger ( investering, afskrivning, forsikringer, afgifter til registrering og miljø, værkstedspriser mv ) så ligger vi højt selv i forhold til vores real-løn.

Sænk derfor registreringsafgifterne - gradvist selvfølgelig så vore brugte biler ikke bliver værdiløse.

Sørg for at det er billigt at eje, men dyrt at køre.

Nye biler er godt for sikkerheden. Men at holde en dyr kilometerpris, gør, at vi kunne tænke os lidt mere om ( etc. via samkørsel på arbejde, til skole og indkøb ) inden vi bare drejer nøglen og ræser afsted.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg