Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
16-03-2008 kl. 07:08
Henrik - der jo er fagmand inden for området - har efter min mening helt ret i sin påstånd. Det løber mig også koldt ned a`ryggen ved tanken om alle de unge billister der vil stikke af fra alt muligt. Det er ikke en metode at vise de unge mennesker.
De tiltag som ( forsikringsbranchen og bilimportørerne ) har med billig forsikring ved køb af ny Fiat, Mitsubishi, Skoda, Chevolet m. fl. er gode muligheder for de unge mennesker til at skaffe sig billig forsikring. Tror ikke vi havde de muligheder da jeg var 18 for snart 25 år siden.
Desuden er der vist stadig nogle mærker bla.skoda der tilbyder billig forsikring - også ved brugtvognskøb.
Netop de nye tiltag, sikrer vel også at bilerne indreg i "de rigtige" ejere/brugeres navne. Man har førhen ikke kunnet fortænke unge mennesker i at få bilen forsikret i en gammel onkel`s navn (hvis forsikring vel at mærke kan fået billigere i hans navn). Hvilke problemer har det ikke givet når uheldet så er ude ??
Nej, når nu mange ny biler har fået en afgiftssænkning, så er der rigtig mange gode muligheder for unge at skaffe en ny bil. Renten er - omend stigende - stadig markant billlgere end for 25 år siden, så unges lånemuligheder er da også steget.
Sidst rettet: 16/3-08
Profil slettet
28-03-2008 kl. 18:29
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
01-04-2008 kl. 13:39
Hans: Jeg ved ikke om jeg kunne tænke mig at betale 50000 den dag uheldet er ude (Jeg har også kørt skadefri alle år, men derfor kan det jo ske) og hvis man er rigtigt heldig så skal man også op med penge til ny bil! Så vil jeg hellere have en kasko til 2300 og en selvrisiko på samme. (50000 er forøvrigt hurtigt væk hvis du har ansvar for en personskade!)
Jeg synes alka boksen er et knaldgodt tilbud til ansvarlige nybilister - kører de pænt og ansvarligt er der jo ingen ko på isen, OG du kan jo få den i bilen udenom de autoriserede forhandlere.
Henrik birgren: Jeg ved at Fiat ikke betaler for andet end montage af boksen, men de har jo ikke samme risici når de beregner selvrisiko 1000dkk * Overskredene kilometer (dog ikke for de fem første)...
I princippet er Alka's boks den samme forsikring som Hans efterlyser til sin søn.
Sidst rettet: 1/4-08