Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2008 kl. 13:42

Drejningsmomentet er den helt store forskel.

1,6 fsi: 155 nm ved 4000 omdrejninger

1,4 tsi: 200 nm ved 1500 omdrejninger

Så der er masser af kræfter i det omdrejningsområde man bruger til hverdags-"cruising" i den nye motor.

Vh Anders

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2008 kl. 19:10

det er altid forbundet med en vis "fare" at prøve nye biler :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

24-03-2008 kl. 17:56

.

Sidst rettet: 24/3-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

24-03-2008 kl. 18:05

Hej Poul - undskyld jeg lige blander mig.. ;-)

Jeg har haft en Golf TSI 140 hk. og jeg synes der var temmelig meget tøven når man trykkede på speederen.. Jeg sammenlignede med andre TSIér og tendensen var den samme.. - altså ingen fejl på vores bil. Jeg synes det var møgirriterende når man lige skulle lave en hurtig overhaling at den først trak optimalt efter 2 sek... Bilen er nu solgt, men nåede at sammenligne den med en TSI 122 - dog i en Audi A3 - og oplevede absolut ingen tøven eller forsinket speederrespons i Audien. Motoren oplevede jeg som utrolig harmonisk og hvis jeg kunne vælge om, ville jeg vælge den lille med 122hk. Iøvrigt var det først ved 4500 o/m at jeg kunne mærke at den manglede lidt power. Men pga. den langt bedre speederrespons og ingen turbotøven virkede den "lille" langt friskere og kvikkere..
Så mit råd er, lad være med at prøve den.. - og slet ikke med den nye 7gears DSG.. ;-)

/Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg