Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

13-03-2008 kl. 09:42

Hej Brian

Quattro betyder ALT... Der er en verden til forskel, især når det er en turbo-bil. Bl.a. fordi makseffekten starter ret langt nede i omdr. Og det er derfor du aldrig vil få maksimalt ud af din bil, når den kun er forhjulstrukket.
Med Quattro vil du kunne gasse op til 5000 omdr. slip koblingen og så pisker du af sted som en anden galning, stortset uanset vejrforhold. Det kan jeg garantere dig. Så Quattro til sådan en bil er et must-have.

Som eksempel har en Kammerat en Passat 2,8 V6 4Motion med kompressor. Og dermed omkring 280hk+. Han ligger hele moletjavsen i vejen al tid. Der er intet hjulspind... den trækker bare som død og helvede...(Ret sjovt) Eller sagt på en anden måde, du skal nok ikke køre træk med ham. Så får du hammerbaghjul.... Og så af en st.car.

Mht til dæk hjælper det ikke at købe hammerdyre dæk, ikke ret meget i hvert fald. Til en bil med turbo er 4-hjulstræk absolut optimalt.
Bare se på S3 RS4 RS6 . Og så bare alle dem med mange kræfter...

Så hvis du vil have mere acceleration, er løsningen Quattro.
Desuden kan Min Kammerat med Passaten hjælpe dig til et upgrade-turbokit hvis du nu vil have en totalt hurtig TT.

MVH
Martin

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-03-2008 kl. 21:55

Hej

Et lidt sent svar herfra.. ;-)

Har selv haft en 204Hk Seat Leon 2,8V6 Cupra med 4 motion og eftermonteret Lattergas.

Havde vel omkring 450 Hk, og 0-100 på godt 3,5 sek. grundet 4 motion.

Hvis jeg ikke havde 4 hjultræk havde jeg slet ikke kunnet stå fast.. jeg er helt enig med martin. Det er et must når vi er over 200 Hk..

I øvrigt lavede den ALDRIG hjulspind uden lattergas, uanset vejret.. det virker bare. Så hvis du har råd, så køb en quattro, det er en helt anden kørestil ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg