Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

13-03-2008 kl. 10:07

Har du prøvet et andet værksted - der er jo stadig garanti på bilen, så du er ikke forpligtet til at gå til det værksted der solgte den til dig. prøv evt at spørge på citronik.dk om nogle har samme problemer og evt løsning eller forslag til et værksted, der kan ordne det.

Men du har måske allerede solgt den ;-)

Vh Anders

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen Beck-Nielsen

Jørgen Beck-Nielsen
bruger siden
04-04-2005

17-03-2008 kl. 22:47

Jeg har en citroen c5 1.6 hdi fra 2006, som har kørt 54.000 km. Jeg har aldrig haft bedre bil, aldrig på værksted, kører super godt. Jeg har en campingvogn på 5 meter, den trækker formidabelt.
rettet: 17/3-08

Sidst rettet: 17/3-08

Henning Andersen

Henning Andersen
bruger siden
19-07-2006

18-03-2008 kl. 16:41

Jeg har haft over 50 biler af varierende fabrikater og model. For ert par år siden solgte jeg min Xantia HDI og købte en lidt brugt VW Passat 2,0 TDI DK-model - måske en god bil, men jeg beholdt den kun i 3 uger - den var for gammeldags og konservativ, så jeg købte en Citroën C5 1,6 HDI Comfort - særdeles velkørende og meget mere komfortabel en Passatén. 1,6 HDI motoren er formidabel, den er støjsvag og trækker fint i 5. gear, hvor der er 50 km/t begrænsning. Den er billig i service. Ca. kr. 3.800 pr. 20.000 km hos mit lokale Citroën værksted (Vojens). Siden jeg fik bilen har jeg sammenlagt kørt 17,1 km/l (Jeg kører ikke med Campingvogn eller trailer. Reparationer: Jeg har fået udskiftet koblings- og bremsekontakten til fartpiloten under garanti - det tog 15-20 minutter, og jeg fik det lavet mens jeg ventede. Og så har C5 jo også alle fem mulige stjerne i chrash-testen.

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

19-03-2008 kl. 08:43

Tjek mandagsbil.dk. http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=479

C5 er klart en af de modeller som får flest tæsk. Jeg kender 3 som alle har solgt deres C5-er kort tid efter købet, p.g.a. alle mulig og ikke midst umulig fejl. Ruder som kører ned af sig selv, og ikke vil køre op igen...??

Citroen indrømmer det selv, når man ikke på præsentationen af deres nye C5'er, hvor de gør RIGTIG meget ud af at fortælle om den markant forbedrede kvalitet (på fuldstændig samme måde som Renault gør med deres nye Laguna).

Den nye C5'er synes jeg er rigtig flot, og skal helt sikkert prøve den når den kommer på gade. Vil ikke afvise at den som std. kan blive min næste bil.

Profil slettet

Profil slettet

19-03-2008 kl. 11:21

...hehe, den spøger meget i dit hovede, den 530D, hva Jan? ;-)

Når du nu en dag får den, hvad skal du så drømme om?

Profil slettet

Profil slettet

28-03-2008 kl. 00:48

..hvad har stavning og høj uddannelse med hinanden at gøre?