Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

13-03-2008 kl. 00:47

Nu er det jo ikke Anders Fogh som hver morgen tager ud og justerer priskiltet på dieselstanderen men derimod udbud/efterspørgsel på verdensmarkedet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-03-2008 kl. 12:29

Du bor i et velfærds samfund- Staten er dig - og der er et husholdningsbudget der skal hænge sammen. Hvor svært er det at finde ud af.
Ingen af afgifts pengene ryger i Fogs lomme og finansministeren har ingen pengetræ i hans baghave.
Utroligt at selv grundlæggende samfundsøkonomi er så svært at forstå.
Du snakker om STATEN som en stor mægtig fjende. Hvor kommer hospitaler, børnehaver, veje og ældreomsorg fra.
Flyt til mellemøsten eller et u- land hvis ikke et velfærdssamfund passer til dig. Landet er også bedre tjent uden t..... som dig.
ask not what our country can do for you -
but what you can do for your country can !!!
VÅGN SELV OP - T.... !!!!
(Jeg har selv en dejlig slæde der kører 10 km/l benzin
og jeg finder det rimeligt at en væsentlig del af driftsudgiften ligger på at fylde tanken op - det gør vel at man tænker inden man tager bilen over til naboen. Vi mangler at få flyttet penge fra registreringsafgifterne til benzinpriserne så dette vil blive forstærket - men jeg er ked af at skulle være den der må overbringe dig (Ivan) "nyheden" om at der altså skal være penge i statskassen for at du kan hæve din ydelse.)Sidst rettet: 13/3-08Sidst rettet: 13/3-08

Sidst rettet: 13/3-08

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-03-2008 kl. 13:18

Skal vi nu ikke lige få denne debat tilbage på sporet og i en ordentlig tone.

Det er klart, at vi lever i et velfærdssamfund, hvor udgifter og indtægter skal hænge sammen.

Jeg er dog klart tilhænger af, at man fjerner eller minimerer afgiften på biler, og istedet flytter afgiften til brændstoffet, da dette vil begrænse forbruget og iøvrigt flytte udgiften hen på dem, som forurener mest. Desuden har det den fordel, at det vil udskifte de mest forurenende gamle biler med nyere og mere miljørigtige modeller.

At sådan en omlægning virker, viser den sidste omlægning jo klart. Det var en forholdsvis lille omlægning, som alligvel stort set fjernede nysalget af 4x4 på gule plader til private, og istedet har givet de små økonomiske biler et boom.

Problemet er jo bare, at man ikke kan flytte al afgiften over på brændstoffet, da den så vil stige til 20 kr/literen, og mon så ikke en del danskere ender med at tanke syd for grænsen.

Profil slettet

Profil slettet

13-03-2008 kl. 13:42

Følger den tone der er startet med i indlægget -
Ivan er "oppe at køre" og det kommer jeg også når jeg læser sådant et indlæg.
Folk der ikke forstår princippet i vores velfærds samfund hidser mig bare op .

Thats it !!

Profil slettet

Profil slettet

13-03-2008 kl. 19:02

Danmark har fortsat et af verdens bedste velfærds samfund.
Det er bare holdningen i samfundet der har ændret sig.
Jeg hører fint efter nyhederne, men jeg sluger altså ikke alt råt fra 2 tv- stationer der kæmper om at have de mest forargende nyheder.
Jeg har haft kræft som 20 årig - er nu 29 og i live takket være vores velfærdssamfund.
Jeg stresser ikke - jeg er på SU og lever ellers af min opsparing fra min tid som Tømrersvend.
Jep der er mange huller i vejene - men hvordan er det du vil løse det med billigere benzin ???

Men os danskeres yndlings-diciplin er jo "kom lad os brokke os" og jeg ved godt det ikke er populært ikke at synge med i koret.
Der er ikke noget der kan samle danskere som "jeg syntes det for dårligt"

Men pånær indbyggerne er det faktisk et helt hædderligt samfund vi har.

Sidst rettet: 13/3-08

Profil slettet

Profil slettet

14-03-2008 kl. 14:52

Velfærdssamfundet er jo bygget op således så nogle uddanner sig og tjener penge ind og en hel masse som ikke løfter en finger, men stortset får det samme ud af det... For hvem er det velfærd? Hvis der var en konsekvens af at gå og feste igennem i hele sin ungdom ja så så samfundet nok anderledes ud...

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2008 kl. 22:04

God ide den med at flytte afgift fra bil til brændstof,men kun hvis befortrings fradraget hæves kraftigt, som det er nu dækker det kun ca 2/3 af brændstofsprisen.( kører ca 16 kml. benzin/110 km dagl.)

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2008 kl. 22:22

Okay. Men der er godt nok mange steder her i Jylland man så ikke kan komme til. Og til arbejde kan man da ikke bruge toget, hvis man har faste mødetider med den måde som Dsb overholder sine køreplaner.

Profil slettet

Profil slettet

17-03-2008 kl. 03:05

Nu snakkers der jo ellers en del om mere mobilitet på arbejdsmarkedet,og det er jo ikke alle der kan bo i arbeejdspladsens
baghave. desuden er det jo heller sikkert at bægge i et par kan arbejde samme sted. Men så kan man jo selvfølgelig bare blive skilt.... eller hvad ? Enevold.........

Sidst rettet: 17/3-08