Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
05-03-2008 kl. 10:36
Profil slettet
06-03-2008 kl. 06:08
Jeg taler med en del som har AYgo/107/c1 og der er rabatten i snit små 4000 kr.
Profil slettet
06-03-2008 kl. 11:41
Efter min bedste dømmekraft er 5K alt for lidt på en bil til næsten 300K.
Uden at skele til mærke eller model skal der altså være mere end ca. 2% at komme efter - 5K...det er jo rabatten på en Picanto til 1/3 af prisen
Desværre er det ikke alle der syntes om at "gå i flæsket" på en forhandler.
Forbereder man sig grundigt og sætter sig lidt ind hvad der ellers er på markedet bør man, uden hjælp fra bilrabat.dk og lign., selv være i stand til at opnå en betydelig højere rabat end 2%.
Er man derimod helt afklaret med at man vil have en bestemt bil og ikke undersøger andre muligheder sidder man i saksen - forhandleren læser det omgående.
Nå, det blev alligevel til en masse snik-snak, håber du trods alt kunne bruge lidt af ovenstående.
Sidst rettet: 6/3-08
Profil slettet
Profil slettet
07-03-2008 kl. 18:40
Så skrev jeg en mail til 10 forhandlere med den model,udstyr m.m. så sælger nemt kunne udregne bilens pris og samme kæde bilforhandler bare i Gentofte ville gi os 4000 kr. og der var massere af god service og sælgeren var bare super god til sit job, frem for de junior sælgere som ikke kan gi 5 øre i rabat.
Profil slettet
08-03-2008 kl. 09:47
Kunne bare ikke se hvorfor Golf skulle bringes ind i debatten, men jeg skulle nok bare ha holdt min kæft..
..vil gerne være fri for at blive kaldt for taber, TAK!
Sidst rettet: 9/3-08
Profil slettet
09-03-2008 kl. 08:35
Jeg kan ikke se der kan komme noget konstruktivt ud af det.
Har onkel ikke købt og overtaget den - isåfald er vel ikke noget at gøre-
det eneste du kan gøre er at fratage ham glæden over hans nye bil.
Lad være med det.
((det der IKKE måtte ske) er du enearving eller hvad skyldes din overvældende interesse for onkels økonomi) hehe
Profil slettet
09-03-2008 kl. 10:03
2) nogle snakker om det er ringe rabat på en Toyota, som rask væk har givet meget mere på øvrige modeller. I glemmer - eller ved ikke - at det IKKE er alle deres modeller som tilbydes med business rabatten. Det er kun de højeste udstyrsmodeller og i Auris modelrækken mener jeg kun det er 2.2 liters diesel, måske også 2.0 liters
3) hvad er 7 års garanti værd, hvis forhandler/importør dækker sig ind under normalt slid? Ikke fordi jeg har hørt nogle dårlige erfaringer, men det skal blive spændende om 3-4 års tid, hvordan ejernes erfaringer bliver. I øvrigt syntes jeg Kia Ceed er en fin vogn og der er også lavet bedre løsninger end i Auris, f.eks. med mekanisk kontra elektronis styring af blæseapparatet - omvendt kan man sige at selv om Toyota bruger en mere simpel løsning, så er det måske netop den som holder bedst i længden, better safe than sorry
Jeg har haft flere Toyota med mere end 10 år og over 200.000km bag sig, som stadig kører med original udstødning, køler, kobling osv osv - motorer og gearkasser har jeg kun meget sjældent hørt problemer om og de børnesygdomme der har været når toyota er kommet med en ny motor, er blevet afhjulpet uden bøvl
Så må man leve med at man ikke kører i et af verdens teknologiske vidundere og drivers appeal er heller ikke den bedste, til gengæld koster det ikke noget i vedligehold og prisen holder jo også flot, det kan man se på brugtmarkedet. Prøv at se peugeot der ofte putter en eller anden spændende gimmick i bilerne, men de går jo oftere i stykker og priserne holder jo ikke i længden.
Profil slettet
10-03-2008 kl. 09:53
Interesant at ejere der forsvarer VW er tabere.
Hvad er så de personer der indædt og med grimme gloser forsvarer Japans stolthed..??
Vil give Jan og Anders ret - ingen havde nævnt Golf...hvorfor bringe den på bane..?
Profil slettet
10-03-2008 kl. 09:55
En Toyota er jo ikke ligefrem en designåbenbaring - der er der vist nogen piger der har lavet en lille undersøgelse om.
Tag en dyb indånding Kasper - der er ingen der kritiserer dit bilvalg, så lad andre gøre deres.
Sidst rettet: 10/3-08
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
10-03-2008 kl. 16:32
Dem der mener at et par måtter er alt der er at handle om, må da gerne komme og købe et par biler af mig....
Hans Henrik M
bruger siden
01-03-2007
25-04-2008 kl. 07:14