Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
01-03-2008 kl. 14:24
MVH Simon
Dahl Pedersen A/S Viborg
Profil slettet
01-03-2008 kl. 16:57
Den pris man selv kan regne ud er kun netto-prisen. DVS. prisen skal tillægges div. omkostninger samt afgift til staten. For mit vedkommende var prisen for en ansvars-forsikring oplyst til 3800,- netto, men så kom der omkostninger oveni på ca. 2000 kr., så den endelige pris endte på ca. 5800 kr.
Det er dog halv-pris i forhold til de andre tilbud jeg har fået.
DAF burde dog oplyse den fulde pris fra starten, da det er lidt vildledende...
Michael Brandtmar
bruger siden
19-01-2005
02-03-2008 kl. 10:24
http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Aabenraa/2007/04/23/070735.htm
Kritik af nyt forsikringsselskab
23. apr. 2007 07.09 Aabenraa
Det nystartede forsikringsselskab ETU Forsikring i Åbenrå får nu hård kritik.
Kritikken kommer blandt andet fra en del af de mennesker der tidligere har arbejdet sammen med forsikringsselskabets direktør, Peer Heitmann Madsen.
Forsikringsselskabet beskyldes blandt andet for at skaffe sig kunder ved hjælp af ufine metoder, og senest er ETU Forsikring blevet anmeldt til Finanstilsynet.
Kritik fra vognmænd
En af de meget kritiske røster kommer fra Foreningen af Danske Langtursvognmænd.
- Vi vil ikke på nogen måder anbefale ETU Forsikring til nogen af vores medlemmer, så længe Peer Heitmann Madsen tegner selskabet. Det siger langtursvognmændenes kontorleder, Jens Groot.
Peer Heitmann Madsen har været i forsikringsbrancen i mange år og har tidligere arbejdet som forsikringsmægler for netop langtursvognmænd. Han forstår ikke kritikken.
- Vi følger alle regler og er godkendt af Finansstyrelsen. For mig at se handler det her om brødnid og jeg tager det helt roligt, siger Peer Heitmann Madsen.
ETU Forsikring har været forsikringsselskab i knapt fire måneder.
Profil slettet
30-04-2009 kl. 09:11
Min tvivl kom da jeg igennem en hel uge forgæves forsøgte at komme i forbindelse med DAF da min bil var blevet skadet og jeg derfor havde brug for vejhjælp.
Telefonisk har jeg forsøgt de numre som er til at finde på nettet og i et tilbudsmateriale. Følgende ting er sket adskillige gange:
1. Jeg ringer udenfor lukketid - ok vejhjælp kan åbenbar kun kontaktes i dagtimerne.
2. Konsulenterne har travlt, men jeg kan indtaste mit nummer og så vil de ringe tilbage.... De ringer aldrig.
3. Jeg kommer igennem til en konsulent, men får at vide at jeg skal ringe til nummeret til vejhjælp... Vejhjælp kan ikke slå bilens reg. nr op og bilen kan derfor ikke hentes af vejhjælp.
4. Jeg kommer igennem og får fat i en konsulent og jeg forklarer at jeg har brug for vejhjælp. Konsulenter siger 'øjeblik'. Der sidder jeg så i 15 min, hvor der ingenting sker.
5. En konsulent fortæller, at jeg kun kan få bilen kørt 50 km. væk, hvis jeg har et mærke i bilen. Det har jeg ikke, da jeg aldrig har modtaget et eneste brev eller mail fra DAF. Igen kan jeg ikke få kørt bilen til mekanikkeren.
6. Jeg bruger adskillige timer på nettet for at søge alverdens kombinationer med DAF, for at finde noget jeg kan bruge.. Dette er stadig ikke lykkedes.
Samtlige af ovenstående punkter har jeg oplevet flere gange.
Derudover er det umuligt at finde nogen kontaktoplysninger på DAF's vejhjælp på hjemmesiden. Nu har jeg brugt en hel uge, stadig uden held. Hvordan skal man kunne få vejhjælp ude på landevejen, når man ikke engang over nettet kan finde frem til hvem man skal ringe til? Nu har jeg forsøgt en hel uge og har været nødsaget til at betale en autotransporter selv.
Siden jeg fik bilen indreg i mit navn med DAF som forsikringsyder, har jeg endnu ikke modtaget en regning.
Har DAF overhoved styr på noget som helst eller er det blot et fuskerfirma?
Profil slettet
02-05-2009 kl. 22:32
Profil slettet
05-05-2009 kl. 09:01
Jeg har nu efter næsten 2 måneder efter oprettelsen modtaget en police som er fuld af fejl. Bl.a. præmien og manglende vejhjælp. Netop vejhjælpen er et problem nu, hvor jeg fik bilen bukseret for for en måned siden.