Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

29-02-2008 kl. 08:58

Lev med det, det er mit bedste råd (har selv haft sorte biler).

Vask i hånden, brug vand med bilsæbe og brug en god børste og et godt vaskeskind.

Og så voks og lakforsegling så tit du orker...:-) (2-3 gange om året)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-02-2008 kl. 10:30

Hvis du skal opnå et godt resultat, så skal du bruge følgende.

2 svampe, en til forvask ( altid husk samme svamp )
1 børste til hjul og inderskærme
1 vaskeskind.

Hvis du har mulighed for at spule bilen med tryk, så gør det så du ikke køre svampen rundt i skidt.

Ellers start oppe fra og ned, så du igen ikke tager skidt fra nedre side op til taget.

Start med at vaske med forvask svampen og bøsten på hjul, skyld bagefter med rent vand, så tager du en ny spand vand med autosæbe i ( 2 kapsler til 10 liter vand ) Igen start på taget og arbejd dig ned, skyld efter med rent vand og tør efter med vaskeskindet.

Profil slettet

Profil slettet

29-02-2008 kl. 13:00

Hvad taler du om ?Vaskehallen vasker bedst og mest skånsomt......nej den gør ikke, din bil bliver reneste ved at spule den og håndvaske den.

Profil slettet

Profil slettet

29-02-2008 kl. 15:20

Nej Mads.
Sandheden er at en vaksehal er det mest miljøvenlige og den bedste vask for din bil.
Når du håndvasker er der stor risiko for at du "kører rundt" i dit eget skidt, og giver bilen de små ridser som trådstarteren gerne vil undgå.
Der findes utallige undersøgelser der påviser dette.

Profil slettet

Profil slettet

29-02-2008 kl. 18:25

Hej Fabrin
Hvis man gør tingene forkert så opnår man aldrig et godt resultat, så er det lige meget hvad med laver.

Besøg FDM.dk og se hvad de skriver om vaskehaller.

Jeg vasker mine biler i hånden og jeg køre ikke rundt i skidt samt at når du vasker i hånden har du også bedre styr på bilens sundheds stand / lakken.

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2008 kl. 11:23

Hej Kasper.
Hvis det er et dumt spørsmål, så er der MANGE dumme spørgsmål her i forum !!
NEJ Kasper, det var et særdeles godt spørgsmål, som mange har stillet sig, for sorte biler er blevet rigtig meget "in" igen.

Jeg er overbevist om at en god lakforsegler eller voks, som bruges mindst hver 3.-4. måned gør godt.
Skidtet "preller" af sammen med vandet når der kommer en god gange heldagsregn.

Jeg har aldrig haft problemer med vaskehallerne, men igen - husk at hvis du har bilen forseglet, så er den heller ikke så ømfindig overfor børsterne i hallerne. Skidtet gror ikke så godt fast og kræver ikke så meget for at løsnes.
Mange maskiner har gode forvaskprogrammer, så uanset farve burde du ikke få problemer.

Per Rasmussen

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

03-03-2008 kl. 21:40

Ja hvis du nu havde spugt inden du købte, kunne jeg have fortalt dig det :-) Min bil er desværre også sort, og hvor flot sort end er - så er det noget bras hvis man ikke gider bruge hver søndag på at vaske bil!

Flere af de ovenstående beskriver godt hvorledes man vasker sin bil, og glem vaskehallen, min har fået en tur en gang den var til service - og det ses desværre...

HÅNDVASK DIN BIL, SÅ BLIVER DEN OGSÅ REN!