Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2008 kl. 11:45

Hej Maria

Lækker bil i har kig på.
Ifølge motorjournalister kan du forvente at værditabet %-mæssigt er en anelse højere end tilsvarende VW og Skoda.
Vedr. forhandling af pris. Sæt dig en max pris du vil betale for bilen, men vær realistisk og giv narturligvis ikke forhandleren anelse om dit max beløb.
Hvis du eller din kære husbond arbejder i et firma og i kan udfylde en flådejererklæring kan i få en god rabat. Forhandleren vil sikkert, som udgangspunkt, tilbyde jer i omegenen af 10-15.000 som flådejerrabat - gå efter mindst 10.000 mere.
Forbered jer grundigt hvad der ellers findes på markedet af interresante modeller og brug det moderat overfor forhandleren, ellers "læser" han jer hurtigt.
Sidst men ikke mindst, sig farvel og tak hvis i ikke umiddelbart kan blive enige......I kan altid komme tilbage efter nogen dage..:)

Sidst rettet: 28/2-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-02-2008 kl. 12:35

man taber meget på en helt ny bil. Hvis du låner alle pengene er det ikke sjovt.

Men du kan opnå en stor kontantrabat hvis du sælger din egen privat.

Profil slettet

Profil slettet

12-03-2008 kl. 12:07

Vi tager lige din kommentar fra toppen og ned.
Muligt mit kendskab ikke er særligt stort, men det er i hvertfald større end dit...se nedenfor.
Flådeejerrabat er ikke op-reklameret (Hvornår er DR blevet et sensationsmedie..?) Alle personer der arbejder i et firma der har firmabiler indregistreret kan opnå flåderabat uanset om bilen indregistreres som privat eller til firmaet.
De 25.000 er ikke nogen generalisering, men derimod en forventet rabatstørrelse (+/- x%) ved køb af en Seat Leon...Var det ikke det trådstarten bad om...Fox og Passat er i den sammenhæng fuldstændig uvedkommende.
Vedr. en moderne salgsrådgiver er jeg helt på det rene med hvad det indebærer, idet jeg selv arbejder med national og international projektsalg. Rabat og forhandling er ikke begreber jeg har opfundet, men jeg forsøger til hver en tid at udnytte mine egne muligheder optimalt.
Selvfølgelig kan det give lidt ekstra at bruge lidt info om andre biler mod forhandleren, tror du virkelig selv på at en given forhandler er fuldstændig ligeglad med sine konkurrenter...i så fald er du mere naiv end dit indlæg viser.
Patrick..Jeg har netop selv valgt ny privat bil. I forbindelse hermed har jeg forhandlet priser med 3 forskellige mærker. Jeg kan konstatere at alt imellem 25K til 70K er indenfor rækkevidde afhængig af mærke, model og udstyrsniveau.
Såfremt du ikke ønsker/magter at forhandle prisen på din bil er det da superærgerligt, men lad være med at skrive din ovenstående kommentar hvis du ikke er fuldt opdateret...så klinger det sgu lidt hult.

Sidst rettet: 12/3-08

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2008 kl. 00:29

Det er dog utroligt at skulle læse Bloms personangreb om uduelighed osv. Vil ikke håbe, at det er sådan han tiltaler potentielle kunder i butikken. Det er muligt, at Blom kun har et SEAT-vindue at kikke ud af. Fabrin har jo ret i en del iagttagelser, uanset om vi kalder det flåderabat eller blot rabat. Egne erfaringer i dette år er besøg ved Ford (mondeo), VW (Passat) og Toyota (Avensis) på forespørgsler på 2,0diesel st.
Her gav de uden nærmere forhandlinger - uden tøven - tilsagn om henholdsvis 35.000, 35.000 og 60.000kr. i rabat. Ud fra min dokumentation om sælger på km-penge.

Profil slettet

Profil slettet

17-03-2008 kl. 10:09

Sidst rettet: 17/3-08

Profil slettet

Profil slettet

17-03-2008 kl. 14:04

Undskyld jeg "stjæler" din tråd Maria, men jeg er nødt til at reagere på en kommentar længere oppe fra Patrick Blom.

Til Patrick Blom:
Hvis man vil beskylde andre for at være uduelige, oppumpet og manglende viden er man død og pine nødt til at holde sin egen sti
helt ren.
Patrick..tag et kig på dette link:
http://autobild.dk/Default.aspx?ID=59&M=News&PID=310&NewsID=858
Når du har læst færdig tager du også et kig på dette link:
http://www.seatclub.dk/viewtopic.php?f=8&t=8073

Ikke alene formår du ikke at videreformidle dine holdninger uden personlige angreb, du bruger også en retorik der er skudt helt ved siden af virkeligheden...og sidst men ikke mindst er du åbenbart fuld af løgn.
Hvad pokker bilder du dig ind at skyde efter mine råd og erfaringer, når din person på Seat Club DK anbefales hvis man vil have et godt tilbud på en Seat samt at andre Seat købere skriver om rabatter i 20K klassen i selvsamme tråd..?

Jeg fatter ikke at du går i spåner over en rabatdiskussion på bilbasen når du selv deltager i en næsten identisk debat på Seat CLub DK.

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

17-03-2008 kl. 15:00

Til orientering kender jeg ikke Patrick, kører ikke Seat (længere), skal ikke handle bil og er egentlig også ligeglad med jeres infantile mudderkastning.

MEN:

Den artikel du linker til, er 1½ år gammel og er dermed ikke speciel relevant nu. Desuden er der stor forskelle på rabat afhængigt af bilmodel. I artiklen er nævnt 10 - 15.000 på en Seat Leon.

I den diskussion du linker til, har P. Blom ikke på noget tidspunkt nævnt, at han giver stor rabat på en Ecomotive. Tværtimod skriver han, at modellen er meget populær og der derfor ikke gives ret meget rabat på den.

Jeg er enig med dig i, at Patrick's retorik ikke er speciel smart, men dit indlæg er retorisk og indholdsmæssigt helt i hegnet.

Profil slettet

Profil slettet

17-03-2008 kl. 15:12

Hej Søren

Ja det er blevet lidt grimt i denne tråd, men jeg vil ikke finde mig i at blive kaldt sådan på et så løst grundlag.
Patrick mener at jeg skal kaldes uduelig fordi jeg antyder at man skal bede om rabat når man køber en Seat samtidig med at han selv optræder som den bedste at kontakte netop for at opnå rabat.
Det er sjældent der er røg uden der er ild i noget..
10-15K er netop hvad jeg skrev man kunne forvente, at man så med snilde og dygtighed måske kan opnå mere er helt op til den enkeltes forhandlingsevner.
Jeg ved godt at den artikel jeg linker til er gammel, men så radikalt tror jeg ikke Seat salgsstrategi har ændret sig siden.
Ja mit indlæg er retorisk og måske indholdstomt, men det har jeg fundet nødvendigt for at få budskabet frem så klart som muligt.
Ærgerligt at man når dertil hvor man mener man på den måde er nødt til at forsvare sig selv - jeg syntes selv jeg har givet den sobre og pæne udtryksform en chance - indtil i dag.