Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

24-02-2008 kl. 22:58

ja jeg har os haft franske biler, de er meget ringe i kvaliteten, mine fiat'er har været meget bedre.Min c5 smed gearkassen efter 110tkm. Insane.

Men når de franske biler virker som de skal er de da meget gode. Men tror folk køber dem fordi de er billige og har et bedre image end kia, hyundai m.fl.

Hvis man har pengepungen i orden køber man jo ikke en fransk bil. Så kører man Audi, måske endda Bmw.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-02-2008 kl. 22:59

hvis jeg vandt i lotte blev det den nye A4 med 3,0 TDI.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

25-02-2008 kl. 00:00

jeg fatter heller ikke hvorfor franske biler er så populære kvaliteten er jo dårlig og jeg synes sgu ikke mine forældres 406 fra 2001 har synderligt bedere køreegenskaber end min 97 Corolla sorry to say men en Volvo V50 har langt bedere køreegenskaber end en 406 og iøvrigt kan voksne mennesker ikke være i nye Peugeoter der har min gamle Corolla (e101) sedan LANGT LANGT mere plads end i en 407 SW

jens astrup

jens astrup
bruger siden
29-09-2006

25-02-2008 kl. 08:34

tænk lige på at peugeot har været den meste solgte bil i mange år så der er altid nogle der skal brokke sig. har selv haft mange nye, der har aldrig været problemer med dem. jeg valgte at købe en ny 107 frem for at købe aygo.

Profil slettet

Profil slettet

25-02-2008 kl. 09:46

Selv om design og priserne er fornuftige så køber jeg aldrig Fransk mere, jeg har haft en 106 Rallye den kostede mig en dør der ikke ville lukke, ny lås til over 2000 kr.
En kølerslange var utæt så den skulle skiftes, hvad koster en gummislange så på ca. 40 cm ? 1400 kr + arbejdsløn !!!!!!!!!! jeg er målløs. Vi har også haft en 106 fra 98 i kort itd samt en citroen Evasion som jeg var glad for på tros af den var en del på værksted med små fejl ( mest el problemer ) Til sidst en Renault Megane også fra 98, lækker bil men der var også problemer med undervognen samt el problemer, så nej aldrig Franske biler til mig, jeg er Toyota / VW mand idag !

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

25-02-2008 kl. 09:56

Jeg kan nu sagtens forstå, hvorfor folk vælger fransk.
Man får ofte et lækkert design og gode køreegenskaber til en fornuftig pris.
Måske har de lidt flere sygedage end japanske og tyske mærker, men nu er der jo heldigvis mange andre vigtige kriterier for et bilvalg end bilens stabilitet.
Jeg kører godt nok ikke selv fransk, men det skyldes, at jeg ikke er så vild med deres interiør - jeg synes, at kvalitetsfornemmelsen er lidt for billig.
Jeg må dog indrømme, at jeg er blevet lidt varm på den nye Citroen C5 st.car, som kommer på markedet inden længe.
Jeg glæder mig meget til at prøve den, for det kunne sagtens være min næste bil, når jeg skal skifte sidst på året.

Profil slettet

Profil slettet

25-02-2008 kl. 16:02

Jeg har haft kørekort i 25 år og har haft 9 forskellige bilmærker !
Tyske, franske, japanske, engelske og nu sågar en italiener.

Hvert bilmærke har deres egen charme, uanset alder, model og oprindelsesland - det er min konklusion.

Oprindelsesland - det er jo efterhånden en videnskab - alle mærker kommer fra alle egne af kloden nu . Måske for at drille patrioterne lidt :)

Mit råd er : Smid dog den subjektive dum-stædighed væk, og for din/jeres egen skyld, prøv helt objektivt at vælge forskellige biler fra gang til gang.
Mange sidder med en holdning at de skal "beskytte" deres egen lille super-bil, og finder superlativer frem i en strøm der ville gøre selv Jan Gintberg forpustet.

En Ford kører da super. De har mange fordele og få dårlige sider. Ligesom Opel, Citroen, Mitsubishi, Renault, Fiat, Audi, Peugeot og Morris.
(Har vist været alle mine mærker igennem:)

Profil slettet

Profil slettet

25-02-2008 kl. 17:53

Nu er svampede køreegenskaber nok lidt af en generalisering, da franske biler er andet end fx citroen c5.

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

25-02-2008 kl. 21:36

Det er så useriøst at sammenligne en gammel Corolla og en 407 SW!

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

25-02-2008 kl. 23:55

jeg siger helller ikke at Corollaen har generalt bedere køreegenskaberend 406'ern på nogle punkter synes jeg faktisk 406'ern er bedsgt bla. i kraftoverskud (dumme 1300) jeg siger jo lige netop at en Volvo V50 kører bedere end både Corollaen og 406'ern

Michael Nielsen

Michael Nielsen
bruger siden
13-02-2008

26-02-2008 kl. 13:23

Kører selv i 406 turbo fra 99' km. 145000 som er chippet. Det eneste der har været skiftet andet end servicedele mens jeg har haft den, er en trækaksel og den lever livet hårdt. Ellers har der ingen problemer været hverken med el eller andre ting..... skal lige siges at jeg er ved toyota og har toyota som firmabil. Har tidligere haft en Yaris T-Sport som privat bil så er ikke farvet på nogen måde. Kan kun sige at jeg er yderst tilfreds med Peugeot bortset fra en dyr vægtafgift.

Sidst rettet: 26/2-08

Viggo Joensen

Viggo Joensen
bruger siden
30-03-2007

27-02-2008 kl. 20:45

Jeg har kørt franske biler - Citroen og Peugeot- i mange år. Jeg har aldrig havt de problemer alle snakker om. Godt nok har der været nogle småting f.eks. med et stik under sædet der gør at airbaglampen lyser en gang imellem. Men hvis man ikke kan godtage en så lille fejl en gang imellem,så skal man vist slet ikke have hverken bil,båd eller motorcykel.
HAr nu en Peugeot 406 TS4 fra 2001. En utrolig dejlig og behagelig bil med alt i udstyr (fabriksmonteret)! Og en perle af en motor der aldrig har skuffet! PS: Jeg har også havt både tyske,engelske,japanske,og koreanske biler - samt amerikanske.

Profil slettet

Profil slettet

27-02-2008 kl. 21:11

Hej Dennis.

Hvorfor overhovedet bringe emnet på banen når du alligevel aldrig ville eje en fransk bil. Kan det så ikke være en smule ligegyldigt, hvad folk mener??

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2008 kl. 09:21

Jeg har haft både Citroen og Peugeot. Peugeoten var en 406 1,8 stc. fra 98, den kører super godt og der er masser af plads. Jeg har haft mange Citroen'er, både Xantia og C5. Generelt for dem alle er, at det er de billigste biler at holde kørende. Jeg undrer mig meget over at folk er bange for at købe dem, på grund af hydraulikken kan gå i stykker... Det er da også rigtigt hvis man køber en BX, men hvis man køber en Xantia efter 1995 er der ikke mange problemer med hydraulikken. Fordelen ved at købe en Citroen fx, er at man får utrolig meget bil for pengene og der er ikke andre mærker der kan lave samme komfort som de kan... Jeg er dog ikke afhængig af at jeg skal køre i franske biler, har også haft Volvo, flere BMW'ere og har idag en nyere Passat. Men hvis jeg får et godt tilbud på en fransk bil, vil jeg ikke udelukke jeg kunne finde på at købe den... Har du nogensinde prøvet komforten i en fransk bil...????

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2008 kl. 09:27

Det er da klart at en Volvo V50 har meget berde køreegenskaber... Volvo'en er blevet produceret første gang i 2004, Peugeot 406'eren er produceret første gang i 1996..... Så vil der da også være en kæmpe forskel. Og iøvrigt er Volvo altså også en dyrere bil end 406'eren...

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2008 kl. 09:27

Det er da klart at en Volvo V50 har meget berde køreegenskaber... Volvo'en er blevet produceret første gang i 2004, Peugeot 406'eren er produceret første gang i 1996..... Så vil der da også være en kæmpe forskel. Og iøvrigt er Volvo altså også en dyrere bil end 406'eren...

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2008 kl. 09:54

Indirekte bliver der jo spurgt til hvorfor nogle mennesker køber/ejer franske biler. Og hvis ikke her, hvor skulle man så få svar fra alverdens bilejere? Han vil jo netop gerne høre hvad folk mener om de franske biler, hvad der jo også er givet svar på...

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2008 kl. 16:12

kører også mondeo. ogden har nogle rigtig gode køre egenskaber.og bensin motoerne, laves i samarbejde med mazda. og 2,0 tdci er fords egen diesel. men de mindre, er i samarbejde med psa hvor de udvikler sammen.

Viggo Joensen

Viggo Joensen
bruger siden
30-03-2007

01-03-2008 kl. 15:42

Jeg har da haft 4 franske - 2 Citroen og 2 Peugeot og har aldrig haft problemer med gearkasserne. Men en af mine bekendte har haft problemer med gearkassen i sin 4 år gamle Honda Accord, og det blev altså en dyr fornøjelse.... Og så forstår jeg ikke helt hvorfor du køber tre franske biler, når alle - altså også den første var så dårlig at du "aldrig har kørt i værre biler"????

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

02-03-2008 kl. 22:14

1991-1992 Citroën AX 1,4 trs. Fin lille bil til en 19årig
1992 Citroën 2 CV. Bare for at prøve...
1996-97 Saab 99. For gammel og for dyr at holde
1997 Peugeot 205 1,4 med stor udstødning. Manglede ABS - for farligt for en pendler
1997-1999 Citroën ZX Volcane. FEEED bil, 120 hk (!) og fremragende køreegenskaber.
1999-2003 Citroën Saxo 1,5 d. 190000 km, aldrig under 20 km/l - intet bøvl overhovedet
2003-2004 Citroën Xsara weekend HDi. Egentlig en OK bil, men for dyr i indkøb, og ikke uden fejl
2004-2006 Ford Mondeo. Dejlig bil, lækkert gearskifte. Men rusten i bunden og mange trælse udgifter
2006-?? Citroën Xsara weekend 1,6. Købt 3 år gammel, med 100.000 på tælleren og til 110.000 kr. Der var ingen alternativer i den størrelse til den pris - og med 14.000 kroner til service, rep og dæk på godt 50.000 km er den da ikke specielt dyr at have kørende. Rimelig rummelig, rimelig frisk motor, rimeligt pæn at se på, 6 airbags - men med nogle underlige lyde fra her og der og sådan. Jeg ved ikke..
De franske biler har bare været til at komme i nærheden af for penge. Har hellere villet køre i noget nyere med mere sikkerhedsudstyr - end i en ældre japaner med rusten klaskende op ad siderne. Og omvendt har jeg ikke villet ofre 30-40% mere for en japaner i tilsvarende årgang, der aldrig skulle på værksted. Så var der jo ikke til vinterferien eller de 14 dage i Grækenland til sommer...
Og en koreaner? No f...... way - nok er Citroën ikke specielt fashionabelt, men INGEN kommer til at se mig i en Kia, Hyundai eller Daewoo (ja-ja, jeg ved, i kalder den Chevrolet - men det er da bare for patetisk).
Det skulle måske lige være en C'eed...

Profil slettet

Profil slettet

28-03-2008 kl. 10:29

FRANSKE, tyske, svenske, japanske eller italienske biler … er det næsten ikke som med kvinder?
Nogle er der altid problemer med, nogle er ikke til at stole på, nogle er lidt kedelige, nogle har meget flotte former, nogle er meget temperamentsfulde, nogle kræver konstant opmærksomhed, nogle er temmelig støjende, nogle er meget pålidelige, nogle kan opfylde alle ønsker og behov og de fleste er ret komplicerede at finde ud af.
MEN er de ikke alle sammen dyre i drift på den ene eller anden måde? Alligevel elsker vi dem, og forsvarer vores egen ”lillemor” med hud og hår …. og så er lillemor for resten også meget dyrere at skifte ud.
JEG er selv ”gift” med Laguna – hun har et kompliceret fransk temperament, men har foreløbig opfyldt alle mine ønsker og behov i 6 år…(7-9-13)
Hilsen Kurt ;-)