Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

jesper fabrin

jesper fabrin
bruger siden
06-01-2004

25-02-2008 kl. 17:07

ENIG. Og så kører den nye 110 hk diesel særdeles komfortabelt. Pladsen på bagsædet er bestemt ikke ringere end sammenlignelige biler. Trods god udsigt, pæne tal er bilen stadig nem at manøvrere i byen grundet de korte udhæng. En bil der varmt kan anbefales (kender dog ikke bensinudgavernes formåen og komfort mv.). Det største problem er at 1. gangs ejerne taber mange penge - men det kan jo give smil på læben for 2. ejer - de får rigtig meget bil for deres penge. Iøvrigt også god til at trække campingvogn.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-02-2008 kl. 22:09

Hej.
Jeg må dryppe lidt malurt i bægeret...
Jeg havde min egen bil til en garantireparation og fik tilbudt en Hyundai Matrix 1,6 med 3600 km på tælleren som kundebil i en dag.
Først i kabinen undrer jeg mig over sædet der hverken kan højdejusteres eller vinkles i sædet. Det er surt når man er knap 190 cm og derved kommer til at sidde akavet. Tilsvarende dårlige justeringsmuligheder af rat.
Dernæst : kabine fyldt med grålig plast i halvdårlig finish og uden aflæggeplads. Der er stort gabende gulvplads mellem panel og håndbremse. Hvorfor ingen kopholdere/ fralægningsplads der.
Kørslen: Halvkedelig fornemmelse af "van" , og tilsvarende uinspirerende kraftig motorstøj.
Dog også plusser : Den kører faktisk acceptabelt når den først er skubbet igang. Rimelig sporsikker og ikke særlig sidevindsfølsom på trods af kolossens størrelse.
Børnevenlig og nem ind/udstigning.
Alt i alt en bil jeg ville fravælge - også når økonomien (stor afskrivning og ekstraomk til rustbeskyttelse) skal gøres op.
Per Rasmussen

Sidst rettet: 25/2-08

jesper fabrin

jesper fabrin
bruger siden
06-01-2004

26-02-2008 kl. 02:21

Kan se endnu en, som har oplevelsen af megen motorstøj - bliver nok nødt til at prøve en benziner - for det er ikke samme oplevelse jeg har i dieseludgaven. Ja bilen er kedelig og grå (men praktisk), der er faktisk 2 kopholdere foran, 4 ialt i dørene, 2 til bagsædet i klapborde= 8 kop/flaskeholdere. Herudover aflæggerum u. rattet og god plads til ting i alle dørlommer. Nogle Matrix har også mulighed for justering af sædehøjde/dybde osv... mht. rustbeskyttelse, tjah mon ikke de fleste biler der kører i DK har godt af dette - men så glæder man sig istedet over 3 års fuld fabriksgaranti u. km begrænsning (også selvom vores pt. har kørt 100% problemfrit siden august 2006 og 40tkm). Nu blev jeg så lidt nysgerrig - hvad kører du i pt. ( Per) - siden du havnede hos en forhandler med Matrix som kundebil bare nysgerrig :-)

Profil slettet

Profil slettet

26-02-2008 kl. 16:52

Hej Jesper.
Vi kører i en Fiat Grande Punto ... men som er købt lettere brugt hos en Hyundai forhandler. Da en temperaturføler i motoren bevirkede at de måtte have Fiat`en retur for reparation en dag var firmaet så large at låne os Matrix`en.
I øvrigt super service - forhandleren hedder Jens P Buch i Vejle.

Men jeg ventede på værkføren prøvede jeg at sidde i en Hyundai Getz diesel i salgslokalet, og den virkede bedre i finishen og kunne vinkle sædet, så den sad jeg godt i :)

Mht. Matrix`en. Jeg kunne godt forestille mig at man bliver glad for bilen som familiebil på ferieturene. Især dieselen der vel kører med højt moment ved meget lave omdrejninger.

Per Rasmussen