Bilbasen Forum
Indlæg slettet
jesper fabrin
bruger siden
06-01-2004
25-02-2008 kl. 17:07
Profil slettet
25-02-2008 kl. 22:09
Jeg må dryppe lidt malurt i bægeret...
Jeg havde min egen bil til en garantireparation og fik tilbudt en Hyundai Matrix 1,6 med 3600 km på tælleren som kundebil i en dag.
Først i kabinen undrer jeg mig over sædet der hverken kan højdejusteres eller vinkles i sædet. Det er surt når man er knap 190 cm og derved kommer til at sidde akavet. Tilsvarende dårlige justeringsmuligheder af rat.
Dernæst : kabine fyldt med grålig plast i halvdårlig finish og uden aflæggeplads. Der er stort gabende gulvplads mellem panel og håndbremse. Hvorfor ingen kopholdere/ fralægningsplads der.
Kørslen: Halvkedelig fornemmelse af "van" , og tilsvarende uinspirerende kraftig motorstøj.
Dog også plusser : Den kører faktisk acceptabelt når den først er skubbet igang. Rimelig sporsikker og ikke særlig sidevindsfølsom på trods af kolossens størrelse.
Børnevenlig og nem ind/udstigning.
Alt i alt en bil jeg ville fravælge - også når økonomien (stor afskrivning og ekstraomk til rustbeskyttelse) skal gøres op.
Per Rasmussen
Sidst rettet: 25/2-08
jesper fabrin
bruger siden
06-01-2004
26-02-2008 kl. 02:21
Profil slettet
26-02-2008 kl. 16:52
Vi kører i en Fiat Grande Punto ... men som er købt lettere brugt hos en Hyundai forhandler. Da en temperaturføler i motoren bevirkede at de måtte have Fiat`en retur for reparation en dag var firmaet så large at låne os Matrix`en.
I øvrigt super service - forhandleren hedder Jens P Buch i Vejle.
Men jeg ventede på værkføren prøvede jeg at sidde i en Hyundai Getz diesel i salgslokalet, og den virkede bedre i finishen og kunne vinkle sædet, så den sad jeg godt i :)
Mht. Matrix`en. Jeg kunne godt forestille mig at man bliver glad for bilen som familiebil på ferieturene. Især dieselen der vel kører med højt moment ved meget lave omdrejninger.
Per Rasmussen