Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

23-02-2008 kl. 14:59

Det er tidligt du får et misforhold til din forhandler, ærgeligt. På bagsiden af slutsedlen, som du har underskrevet, står de forholdsregler, der er handlet efter, se bl.a afsnittet prisregulering.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

23-02-2008 kl. 17:47

Altså herregud, stil nu skarpt. Der kun tale om en bilhandel, og hvis Philippe Åkerman allerede nu ser problemer, burde han kun købe en bil han kan se. Købssummen reguleres efter gældende regler, og man er forpligtiget til at aftage det købte, indenfor fastsat regelsæt, det er jo ikke en "børnehave"

Sidst rettet: 23/2-08

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

24-02-2008 kl. 08:42

Netop kig på dine svar igen

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

24-02-2008 kl. 18:46

Jeg kender ikke din baggrund, for at tro at bare der er tale om forbrugerkøb så har bilforhandleren bare at rette ind. Det pladder med at betingelserne ikke står på forsiden er fejlagtigt skrevet/opfattet af dig, hvis du ikke har det fornødne kendskab/erfaring med bilsalg, som dit svar bære præg af. Jeg syntes du skal sikre dig validiteten af dine udtalelser. Og derudover er det ikke bilbasen jeg hentyder til når jeg bruger ordet børnehave, det er de kunder, der forventer de kan komme ud af en salgsaftale, pga nervøsitet, prisændringer op eller ned og andre udfrakomne livsændringer. ps. Philippe Åkerman har i dette tilfælde fået min 8.500,- i rabat på sit bilkøb.

Profil slettet

Profil slettet

24-02-2008 kl. 22:09

De spørgsmål du stiller her, er det ikke nogen du synes du skulle have spurgt forhandleren om i stedet, det ville da være det mest logiske.

Profil slettet

Profil slettet

25-02-2008 kl. 14:08

Hej Philippe

Se nederst til højre på din kopi af slutsedlen.
Her bør det være specificeret hvad der er med og ikke med i handlen - evt. sammen med en specifikation af ekstraudstyr under "Aftaler" (til venstre)
Du har sandsynligvis forhandlet prisen lidt, således der bare allernederst står et beløb ud for "Kontantpris".
Denne kontantpris er det beløb du skal stange ud ved forhandleren når du får bilen leveret.

mvh Kim F.

Sidst rettet: 25/2-08

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

25-02-2008 kl. 20:30

Kære Philippe,
som aktiv bilhandler, kan jeg oplyse dig om at vi som hovedregler hverken stanger eller smækker beløb ud. Du skal ikke betale mere end anført, dog kan der komme regulering af købssummen, enter fra producent eller politisk (husk afgiftsændringen i 07) hvor vi er berettiget til at regulere op eller ned i pris, som tilfældet i 07 var ned. Ceed CRDI faldt med små 25.000,- i kundens favør. Tillykke med dine nye bil.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

03-05-2008 kl. 14:41

Hej Philippe
den går ikke, du har formodentligt et slutbeløb på 241.000,- og derfor det beløb du kan afkræves. Leveringsomkostninger bør ikke komme bag på forhandleren, og kan ikke opkræves efterfølgende.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

05-05-2008 kl. 16:41

Du skal bare tage det helt roligt Philippe.

Lad os håbe at han kommer til besindelse og sælger dig bilen til 241.000 på en pæn og ordentligt måde på fredag. Ellers er jeg sikker på at importøren reagerer hurtigt.

Iøvrigt er hans hjemmeside hacket pt, mon der er en sammenhæng ?

http://www.opel-ringsted.dk/