Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2008 kl. 21:37

Jeg vil vædde med at konen har bestemt farven på væggen i stuen, hvordan dit hifi anlæg står og at du skal sidde ned når du pisser.

Jeg har trukket en streg i sandet og gjort det klart for min kone at min bil vælger jeg med hjertet (nul postmand Per bil). Jeg har lige nu en V40 T4 med 200 hypper der kører ca. 9 km/l. Jeg elsker den, lyden, lugten af læderet, og som den kan rykke på motorvejen - min kone hader den.
Jeg elsker min kone og jeg sidder måske ned når jeg tisser, men hun skal satme ikke "disse" min volvo.

Avensis er verdens mest solide og fornuftige bil, og vil uden tvivl blive den billigste, men den taler ikke meget til hjertet. Mand dig op og køb bil med hjertet. Find da også gerne en V70 med motor f. eks T5 modellen.
Forklar din kone at du elsker hende, men hvis hun gør sig den ulejlighed at tjekke hvad du har mellem benene vil hun opdage at du er en mand.
endnu forhåbentlig. Hun bestemmer farven på væggen og hvor anlægget skal stå - du bestemmer hvilken bil i køre i - FÆRDIG BUM!

(undskyld mit galle, men er bare så træt af at skulle have dårlig samvittighed over at være MAND. Jeg kan godt skifte ble, tage opvasken og svinge støvsugeren, men jeg vil sgu have lov at være MAND en gang imellem.
Leve Mads Christensen og hans nye selvopfunde udtryk som modvægt til feminisme - MASKULINISME(ikke at forveksle med mandschauvinisme))

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-02-2008 kl. 13:39

Selvfølgelig er Volvo'en dyrest at eje, men alt andet lige er det altså en utrolig dårlig investering at købe en bil. Det er dyrt - også selvom du køber en Avensis.
Men det værste må da være, at betale en mindre formue hver måned til en bil, som du i bund og grund ikke kan lide.
Så heller betale lidt mere, men føle at du får noget for pengene.
Vælg med hjertet.

Profil slettet

Profil slettet

23-02-2008 kl. 10:05

Jeg har aldrig haft en toyota, og de eneste toyota'er jeg har kørt i er diverse udlejnings-hiace'er, så jeg mener ikke at jeg er farvet i nogen form for fjernøstlig retning, MEN hvorfor er det lige at man ikke kan vælge en toyota med hjertet? Det kan jo være at Toyotas biler har lige det, der skal til for en. Og nu snakker jeg kun om BILEN - ikke driftsikkerhed, økonomi, værksteds-service.

Bare en tanke.....

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

23-02-2008 kl. 17:44

Sidst jeg var inde i en V70 blev jeg meget skuffet over den ufatteligt dårlige plads på bagsædet. Jeg kunne f.eks ikke være der med mine knæ. Jeg er 185cm.

MHT volvoens køreegenskaber er de uden tvivl rigtigt gode. Det er jo en Volvo.

Men i stedet for en 1,8 avensis ville jeg hoppe op i en 2,0 Avensis. De giver lige det sidste power du vil komme til at savne i en 1,8.
Jeg har ikke prøvet med 3 barnesæder i en avensis, men det er bare ud til den nærmeste toyota-forhandler og prøve.

Køreegenskaber vinder volvo
Allround økonomi vinder Toyota uden tvivl.
Avensis er og bliver en velkørende bil, dog uden at man falder i svime.
Men driftsikkerheden er altså et plus.
Dog skal man også lige tage højde for at bagagerummet i Avensis ikke er det bedste selv om det er stort. (mht barnevogn og den slags) bare lige reminder.

En anden ting er at der er meget standardudstyr i Avensis og massser at vælge imellem.

Men svært valg! det er det uden tvivl. 2 meget fine biler.

Profil slettet

Profil slettet

23-02-2008 kl. 21:23

Jeg får lige lyst til at bland mig igen :-)

På et tidspunkt her i tråden (Torben K)bliver den pludselig drejet om til et rent regnestykke.

Min pointe er at Thomas selv giver svaret på hans spørgsmål.
Manden har garanteret bestået grundskolen og er i besiddelse af en lommeregner.
Thomas giver ihvertfald udtryk for at han fint er klar over hvad 4km/l og 4 år mere på bagen kan betyde ..

Indlægget indeholder i starten "hvis jeg skulle vælge med hjertet"
og "den dejligste motor jeg har prøvet"
Så kommer konen ind i billedet med "her hjemme er vi to om at bestemme" og noget med tre børn - (tillykke med dem - børn er meningen med livet -)

Manden har jo bestemt sig - konen er bare ikke enig.
Her har vi mænd brug for at stå sammen i "maskulinismens" tegn.
Manden er garanteret en god far der skifter bleer, tager opvasken og kører børnen til fodbold og spejder med glæde, men engang imellem skal der altså bare lukkes lidt testestoron ud.

"STÅ VED DIN RET I MASKULINISMENS TEGN"

medmindre du reelt ikke har råd til volvoen og skal aflyse sommerferien og rødvin i weekenden skal du købe vælge volvoen.

Frem med følelserne og væk med lommeregneren(fornuften) - du har vel heller ikke din mage af økonomiske årsager (forhåbentlig)

hilsen

Blå-strømpen Thomas P