Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

17-02-2008 kl. 20:30

Lyder sgu ikke godt...

Jeg er ikke engang mekaniker, men mener alligevel at kunne lugte en brændt toppakning ?!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jacob Dorner

Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008

17-02-2008 kl. 22:51

Jeg vil tendere til at give begge parter ret... Hvis vandpumpen er fucked stiger trykket i systemet og man risikerer at toppakningen ryger (og dermed også taber vand). I så fald er det ærgeligt at skifte toppakningen uden at tjekke vandpumpen...
Det var i hvert fald hvad jeg forstod på mekaninkeren da jeg oplevede noget der lugter af det samme med en Golf III... hvilket resulterede i at begge dele blev skiftet = meget dårlig forretning.
Hvis du ikke kan gøre det selv så bør du overveje om du ikke kan afskibe den til Polen eller lignende...

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2008 kl. 06:46

du skriver ikke noget om om den drypper hvis du holder et eller andet sted i længere tid... kommer der hvid røg ud når du accelererer så er det nok en toppakning der er gået da vandet fra køleren så kommer i cylindrene og fordamper ved forbrændingsstadiet... men hvis den "bare" drypper når du holder i f. eks. en uge (hvem gør også det;) ) så er det måske køler og slanger du skal kigge på og det er ikke svært at ordne selv

held og lykke med din golf