Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

22-03-2008 kl. 21:29

Hej Peter

Jeg er den lykkelige ejer af en Skoda Octavia 2,0 Tdi Elegance med en monteret såkaldt V-Teck chipbox, købt på tilbud for 3500 kr. (kører nu på snart 6 md og har kørt 20.000 km med chip problemfrit)

For det 1 er det rigtigt at bilen kan lave hjulspind fra 1-3 gear, hvis den har under dimensioneret ballondæk monteret, endvidere er det nok også derfor Daniel føler den sejler hen af asfalten. med mine dæk er det hjulspind i 1 gear og et lille piv i andet (medmindre vejen er fugtig selvf. men så er der antispind som kan slås til og fra, og en "lettere" speederfod..)

Men det siger sig selv at en bil med godt 400 Nm og nok 180 Diesel heste skal have nogle gode dæk.. gerne lavprofil og en evt original sportsundervogn. (Du vil alligevel få et 20-30% bedre køretøj ved dette)

Jeg er sindsyg glad for min bil og tuningen er perfekt til bilen. Den kører MEGET bedre og er MEGET sjovere.

Jeg kører 120 km om dagen og ville ikke undvære mit moment til overhaling osv... jeg gik endvidere fra at køre 14,5 km/l til godt 16,5 i snit ved blandet kørsel. Og det kan mærkes økonomisk på et år med 40.000 kørte km. Og da vi kørte til Paris i november lå vi på 18.7 km/l ved ca 130 km/t..

MEN lad være at chiptune din bil til mere end MAX 160Hk hvis det er en PD model = Monteret Partikelfilter. Filteret kan tage skade og ville i de fleste tilfælde alligevel begrænse tryk "flowet" så du ikke har meget mere alligevel.
Dermed ment: ingen grund til at presse en elefant igennem en flaske hals.. noget vil gå i stykker.

Er din som min, dvs en model uden PD (se typen på din bil i håndbogen, eller ring til skoda og giv dem stelnr.) så kan du bare chippe løs.

God fornøjelse, bare klø på..

P.S boksen tages af på ca 5 minutter.. : Af med luftfilterkassens 5 skruer, og byt om på stikkene, og skrue de få skruer på plads igen, og så er du kørende..

JEG STEMMER FOR CHIP!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-03-2008 kl. 21:33

Mener selvfølgelig chip løs med måde..vil mene at 190 Hk er max til den turbo..
Og jo der kan være et forsikringsproblem.. hvi´s man fortæller det..

Sidst rettet: 22/3-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg