Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Per Mørch
bruger siden
08-03-2005
11-02-2008 kl. 14:05
Jeg har kørt Honda siden 78 og har lutter positive indtryk og har fortalt mange om min entusiasme. Derfor er stort set hele min familie kørende i Honda og en del af mine kolleger. Jeg har haft rigtigt mange modeller og kan kun sige positive ting om Honda. Jeg har bla. haft 3 Honda Shutlle som er noget af det bedste inden for MPV. Nu kører jeg en Honda Accord 2,0 Ies med Aut. Navi og læder, Noget bedre findes ikke spørg Bilmagasinet, Se et af deres sidste numre. Jeg tror at Impotøren har været for dårlig, (Undskyld) I Tyskland kan du finde mange flere modeller og de har bla. haft diesel dernede siden 98. Jeg har selv hentet en del biler dernede. Prøv at se på siden : www.mobile.de se hvormange dejlige biler de har dernede bla. en 1,4 af den nye Civic, den kan du så få en del billigere, hvis du ønsker den nye smukke Civic.
Hvad synes du om min forklaring?
Med venlig hilsen
Per
Sidst rettet: 11/2-08
Profil slettet
11-02-2008 kl. 14:25
Jeg tror, ligesom Per, at Honda i Danmark lider samme skæbne som Renault: En importør, der har kørt mærket som et nicheprodukt.
Jeg er også overbevist om at Honda's biler er fuldt på højde (eller højere??) med Toyota - og at Renault's biler er fuldt på højde (eller højere??) med Peugeot/Citroën.
I kraft af vores høje bilpriser, er bilen også en følsom investering, som vi ikke har lyst til at tabe flere penge på end højest nødvendigt, så derfor vælger mange det, som de alle andre har - gerne i sølvgrå :-). Også selvom vi på den måde går glip af nogle fede biler, som så helt uretfærdigt taber mere i værdi end de dominerende mærker...
...det var så mit gætværk og syn på sagen..
Profil slettet
11-02-2008 kl. 14:49
Dvs. folk ved ikke hvor gode honda-bilerne er! og det er jo en skam, men ja sådan er markedet, tror ikke importøren kan gøre den store forskel hvis folk ikke føler for deres biler.
Profil slettet
11-02-2008 kl. 15:40
Product, Price, Promotion og Place.
Begrebet beskriver at såfremt en af grupperne er mangelfuld er det vanskeligt (eller umuligt) at opveje det svigtende salg ved at optimere de øvrige grupper.
Set i forhold til ovenstående er Honda´s store problem SYNLIGHED.
De har ganskle enkelt ikke tilstrækkelige resurser under "Place"
Eks. VAG og Peugeot har en langt bedre sammenhæng mellem de 4 P´er og sælger deraf langt flere biler.
Eks. er Accord jo en direkte konkurrent til Passat og 407. Men hvis jeg skulle være interesseret i en Accord ville jeg som udgangspunkt ikke ane hvor jeg skulle køre hen og kigge på bilen.
Adressen på en Honda-forhandler kan jeg naturligvis finde på nettet.
Men hvor fødes ide´en til at undersøge Honda som et alternativ til min næste bil..? For mit vedkommende ved at se en reklame, læse en artikel eller køre forbi en forhandleren med et stort og indbydende skilt.
Mange er sikkert ueninge - men ide´en til en specifik bil fødes jo et sted.
Ser man bort fra alt markedsføringsteori og andet bla bla, så er det trods alt sansynligt, at Honda bevidst har valgt deres nuværende position. Jeg er sikker på at Honda ville give den nødvendige backup fra fabrikken såfremt Honda DK ville gå efter en større markedsandel.
mvh Kim
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
11-02-2008 kl. 16:55
I mit tilfælde skyldes det, at jeg har firmabil, og når jeg ser på beskatningsværdien, så koster en Honda Civic mere end f.eks. en Opel Vectra, som endda er noget større.
Når jeg ser på leasingydelsen, så er forskellen endda endnu værre. Her koster en Civic lige så meget som en Vectra st.car i den mest udstyrede model og med 175 hk.
Derfor kan jeg simpelthen ikke forsvare at vælge en Honda.
Accord'en, som er endnu dyrere, er helt uden for rækkevidde.
Profil slettet
11-02-2008 kl. 17:47
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
11-02-2008 kl. 18:22
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
11-02-2008 kl. 18:37
I C-segmentet er Civic sammen med ceed og i30 noget af det billigste du kan få, i hvert fald når det gælder sammenlignelige biler.
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
11-02-2008 kl. 18:46
Jeg endte med at droppe firmabilen, da jeg har det skidt med at betale nogle tusind kroner i skat af en bil jeg ikke selv kunne finde på at købe. Med den ordning vi har er det nu heller ikke så skidt endda at køre i privatbil.
Med venlig hilsen Kim
Kent Knudsen
bruger siden
06-01-2004
11-02-2008 kl. 19:06
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
11-02-2008 kl. 19:30
Med venlig hilsen Kim
Per Mørch
bruger siden
08-03-2005
11-02-2008 kl. 19:42
Jeg er som du kan se ovenstående FULDSTÆNDIG enig med dig. I Tyskland og i andre Europæiske lande er Honda toppen. I tyskland har en Honda Civic Hybrid som vi slet ikke kender her i DK vundet titlen årets Hybrid bil og er bedre end Toyota Prius. Jeg forstår, som skrevet i mit tidligere indslag, ikke hvorfor Honda Importøren her har kørt en så tilbagelænet profil. Bilen er IKKE dyr set over en livstid, den holder længere og bruger færre reservedele, men kvali koster, nogle vil hellere købe billigt og så besøge værkstedet oftere, dem om det.
Med venlig hilsen
Per
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
11-02-2008 kl. 19:55
Jeg forsøgte en dag for sjovt at se hvor meget billigere jeg ville kunne få en KIA ceed hvis jeg skulle købe i dag, det viste sig at prisen var ret ens hvis ceed blev opdateret til samme udstyrsniveau.
Med venlig hilsen Kim
Per Mørch
bruger siden
08-03-2005
11-02-2008 kl. 19:58
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
12-02-2008 kl. 10:50
Når du er færdig med din afhandling, kan du så ikke sende den til Honda. Så kan de finde en ny importør i DK, som giver mærket den seriøsitet og opmærksomhed, som det fortjener.
Profil slettet
12-02-2008 kl. 11:06
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
12-02-2008 kl. 11:18
Profil slettet
12-02-2008 kl. 13:42
Man kan have verdens bedste produkt, hvis ikke køberen kender til produktet er det jo ligegyldigt hvor godt det er.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
12-02-2008 kl. 15:31
Så hvis det virkelig er denne reklame / pral der gør, at Toyota og de europæiske mærker sælger så meget bedre end f.eks. Honda, så vil jeg ikke kalde Honda's strategi for ydmyghed, men der imod for dumhed...
Per Mørch
bruger siden
08-03-2005
12-02-2008 kl. 16:53
Med venlig hilsen
Per
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
12-02-2008 kl. 17:35
Honda er på verdensplan ikke så små som i Danmark, eksempelvis solgte Honda i 2006 flere biler end Citroen og Peugeot tilsammen så Honda er nok ret ligeglade med at det modsatte er tilfældet i Danmark.
http://www.dinside.no/php/art.php?id=492371
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
14-02-2008 kl. 00:21
Jeg køre selv Honda og syntes ikke det er vigtigt at der er en forhandler på et hvert gadehjørne, bare der er en inden for rimelig rækkevidde. Det kan være vigtigt hvis man har forventning om at få brug for forhandler/værksted mellem service eller udskiftning af hele bilen, men det har jeg ikke.
Jeg kender ikke til at værditabet skulle være stort anderledes på Honda, end på så mange andre almindelige bilmærker. Jeg forsøgte for sjovt at slå ned på fire forskellige modeller på bilpriser.dk, og resultatet blev:
Avensis 2,0 sedan årg. 2005, køb 366.600 – salg 222.300 = tab 144.300 kr.
Accord 2,0 sedan årg. 2005, køb 334.874 – salg 213.800 = tab 121.074 kr.
Avensis 1,8 sedan årg. 2003, køb 216.479 – salg 111.800 = tab 104.679 kr.
Accord 1,8 sedan årg. 2003, køb 249.950 – salg 115.200 = tab 134.750 kr.
Corolla 1,6 5-dørs årg. 2005 køb 250.263 – salg 161.200 = tab 89.063 kr.
Civic 1,6 5-dørs årg. 2005 køb 214.950 – salg 137.500 = tab 77.450 kr.
Corolla 1,4 5-dørs årg. 2003 køb 208.657 – salg 102.600 = tab 106.057 kr.
Civic 1,4 5-dørs årg. 2003 køb 204.950 – salg 95.000 = tab 109.950 kr.
Det er jo et lige resultat på 2-2, selv i kroner og øre hvor det samlede værditab er 444.099 kr. på de fire Toyota biler og 443.224 kr. på de fire Honda biler er sejren til Honda så smal som 875 kr.
Det er muligt at reservedele til Honda er dyrere end til andre japanske mærker, men de skal jo også skiftes. I en svensk (Auto Motor & Sport) test af 14 kompakte familiebiler indhenter de også autoriserede priser på reparationer (dele og arbejdsløn), det plejer at være de samme 52 dele for hver model hvor den japanske dyst ender:
Honda Civic 1,8 – 22.695 SKR.
Toyota Auris 1,6 – 23.324 SKR.
Nissan Qashqai 2,0 – 30.208 SKR.
Mazda 3 2,0 – 30.990 SKR.
Et engelsk forsikringsselskab (Warranty Direct) som forsikre biler mod reparationer ind til de fylder 12 år eller runder 208.000 km, de har en gennemsnitlig reparationspris på japanerne som er:
Mazda – 214,50 GBP
Suzuki – 241,96 GBP
Nissan – 274,02 GBP
Honda – 278,45 GBP
Daihatsu – 300,51 GBP
Lexus – 302,06 GBP
Isuzu – 309,47 GBP
Toyota – 383,99 GBP
Mitsubishi – 478,13 GBP
Subaru – 565,23 GBP
Toyota sælger rigtigt nok mange biler både i Danmark og på verdensplan, men de begyndte også tidligt sammenlignet med så mange andre. Toyota er en meget gammel virksomhed som grundlagde Toyota Motor Corporation i 1937, året før havde de produceret deres første bilmodel. Honda blev til sammenligning grundlagt i sin nuværende form i 1948, og producerede først biler fra 1963 hvilket giver Toyota et forspring på over 25 år. Inden Soichiro Honda fandt på at han ville lave motorcykler og senere biler udviklede, designede og producerede han stempelringe. Kunden til disse stempelringe kender du for det var Toyota, så der er mere Honda i en Toyota end der er Toyota i en Honda.
Honda anser næppe længere produktionen af biler som en bibeskæftigelse, for trækkes forskellige mærker lastbiler og busser ud af produktionstallene er der kun Toyota og VW der producerede flere biler i 2006 hvor bilproduktionen var:
Toyota – 6.800.228 stk.
VW – 4.477.556 stk.
Honda – 3.549.787 stk.
Mærker som I det danske gadebillede og salgsstatistikker ser store ud producerede til sammenligning:
Hyundai – 2.231.313 stk.
Ford – 2.122.557 stk.
Peugeot – 1.755.063 stk.
Suzuki – 1.454.445 stk.
Citroen – 1.206.374 stk.
KIA – 1.181.877 stk.
Skoda – 555.291 stk.
Seat – 422.631 stk.
Selv om Honda i 2006 producerede ca. halvt så mange personbiler som Totoya så er de jo langt større når det kommer til privat persontransport på land, for der er også en produktion (eller i hvert fald salg) på 10.369.000 motorcykler. Så halvt så mange biler som Toyota til privat personbefordring, men dobbelt så mange køretøjer som Toyota til dette formål.
Med venlig hilsen Kim
Profil slettet
14-02-2008 kl. 08:58
Ford er jo et stort mærke i USA - blandt andet har deres pick-up truck F-150 været den mest solgte bil i usa - måske der følger en shotgun med til ladet ;-)
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
14-02-2008 kl. 09:14
Den nye civic er totalt fed for nogle, men ufatteligt grim for andre. Den er måske en anelse for spacy i forhold til de andre i den klasse.
Accorden var designmæssigt heller ikke lige på højde med de andre i den klasse.(Smagssag)
Men vi kan selvfølgelig ikke komme uden om at Honda er et driftsikkert mærke, som er på højde med Toyota. Men gensalgspriserne skræmmer folk.
Avensis holder jo priserne næsten lige så godt som Passat. Og det gør jo den til bedre køb.(rent økonomisk)
Subaru lider jo lidt samme skæbne herhjemme. Mega værditab på bilerne. Men rigtigt gode biler.
En ting der også spiller ind er at Toyota er bare bedre til at Promovere deres mærke. Man ser da lidt til Honda/Subaru, men ikke meget. Det har også noget at sige.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
14-02-2008 kl. 09:20
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
14-02-2008 kl. 09:23
Tallet gælder kun Ford personbiler, hvis Volvo, Aston Martin, Jaguar, Land Rover og andre tælles med lander de på 3.800.633. Lægges lette og tunge commerciele køretøjer til det forgående, kommer Ford koncernen i 2006 totalt op på 6.268.193 enheder. Der er iøvrigt GM som Toyota lige har overhalet koncern mod koncern, som mærke har Toyota produceret flere biler end nogle af de mærker der er i GM koncernen (eller andre koncerner for den sags skyld).
Med venlig hilsen Kim
Sidst rettet: 14/2-08
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
14-02-2008 kl. 09:33
I modsætning til mange andre (også i denn tråd) har jeg altid foretrukket at bruge argumenter og frit tilgængelige oplysninger, påstande alene har jeg ikke meget tilovers for.
Nej de har næppe noget at lære hinanden men har evnerne til at kunne selv, og på trods af at de ser ens ud på afstand er de forskellige. Om man så foretrækker det ene eller det andet mærke, er gerne et spørgsmål om behov og præferancer.
Med venlig hilsen Kim
Sidst rettet: 14/2-08
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
14-02-2008 kl. 09:46
På et tidspunkt havde jeg en længere diskution med en VW-mand hvis argument for at køre Golf var høj gensalgsværdi/lavt værditab, et noget sørgeligt kriterie at skulle vælge vælge bil ud fra.
Vi forsøgte sammen med en udregning fra bilpriser på en Civic 1,4i 90 hk, en 306 1,6 88 hk og en Golf 1,4 60 hk samt 1,8 90 hk. I et tilfælde havde Golf det laveste værdditab, det var dog mindre end prisen på en tankfuld benzin og med en 60 hk Golf mod en 90 hk Civic og en 88 hk 306. I alle tilfælde var Golf’en dog den dyreste at skifte ud, for nyprisen steg hurtigere end gensalgsværdien kunne følge med. Det var en periode på 5,5 år vi regnede på, og i den periode var afløseren steget 50.000 kr. Når der stod VW på den, og 25.000 kr. Når der stod Honda.
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
14-02-2008 kl. 22:46
Hvor finde man så nogle gode danske informationer på reparationer og driftsudgifter? reservedelsindeks fortæller intet om det. Tallene fra Sverige er fra et land hvor ingen af mærkerne stammer fra, og de engelske fra et land hvor begge har produktion. Men jeg kan forstå når Toyota eller mærkets fortalere fortæller hvordan det går i synshallen i Tyskland, brugerundersøgelser på fejl og mangler i Sverige eller JD Powers tilfredshedsundersøgelser fra UK, Tyskland eller USA så kan det ikke bruges til noget.
Mht. til byttepris må jeg godt nok skuffe dig, da jeg i 2006 skulle skifte fik jeg på kronen nøjagtig samme brugtpris fra et leasingselskab, en uautoriseret brugtvognsforhandler og to autoriserede. To konebiler baglæns hvor vi også spurgte et par, steder ville den uautoriserede forhandler give en betragtelig højere pris for den brugte end den autoriserede.
Med venlig hilsen Kim
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
15-02-2008 kl. 11:45
Hr. og Fru Danmark kigger slet ikke i retning af en Honda, når de skal vælge ny bil.
I deres øjne er Honda jo en sportsvogn, eller måske endda en sænket Brian-bil med neonblåt lys under undervognen.
Undersøgelser viser, at en meget stor del af de danske bilkøbere prøvekører max to biler, og besøger maks to forhandlere, før de skriver under på en slutseddel.
Når de skal udvælge de maks to forhandlere, er Honda slet ikke med i overvejelserne. De satser istedet på de sikre kort som f.eks. Toyota.
Alle vi, der skriver herinde på bilbasen, har en helt anden interesse i biler, og kunne derfor aldrig finde på at købe en bil, uden at prøve samtlige alternativer på markedet.
Men vi udgør altså heller ikke et representativt udsnit af danskerne - face it, vi er nørder...
Per Kock
bruger siden
16-03-2007
Michael Sørensen
bruger siden
24-02-2008
24-02-2008 kl. 12:57
Nogle her siger Honda er dyr ???
Nej, en Honda Civic er svinebillig. Samme pris som en Kia Ceed med samme udstyrsniveau, og den har ikke ligeså fed motor og spændende design. En kia har altså også større værditab end japanske biler - selvom Ceed'en indrømmet bestemt ikke er en dårlig bil. En Civic er langt billigere end Toyota Auris, der er ringe udstyret og med svag støjende motor.
Med hensyn til Honda Accord passer merprisen fint med den extra pris du får for den i forhold til Toyota.
Lige nu sidder jeg og afventer om det lykkedes at få børn eller ej. Hvis det bliver til noget skal jeg have den nye Accord i St.car der kommer til Sommer. Her er ekstrablad-linket igen, hvis i ikke så den før:
http://ekstrabladet.dk/biler/article973903.ece
Bliver det ikke til børn, så skal jeg have en ny Civic Type-R, var ellers ved at kigge på den gamle Integra Type-R (10 år gammel), kostede 319.000 fra ny og bliver ikke solgt billigere end 160.000 herinde. Jeg har aldrig set noget lignende, laver du en bilvurdering herinde gætter den på 60.000-70.000 hvilket passer bedre med en 10 år gammel bil. Men det viser bare hvor lidt bilen reelt taber og at det faktisk kan være en god forretning at købe en ny Civic Type-R. Jeg ser da frem til at kan købe en spritny til 349.000 og sælge den igen om 8-10 år til omkring 150.000, sikkert uden den har været på værksted til andet end standard service i hele perioden - ahh måske et sæt nye bremser og dæk halvvejs.
Jeg har seriøst tænkt på at søge job hos Honda, da de åbenbart ikke rigtig kan finde ud af det i Danmark. I USA er Honda Accord den mest solgte bil af alle som ikke er en Pickup. Men det er mere relevant at kigge på lande tæt på som Tyskland og England, hvor de er vilde med Honda.
Som jeg plejer at sige til folk der snakker reservedelspriser, så er det jo lidt ligegyldigt når den aldrig går i stykker.
Jeg så en statistik i sidste måned der viste hvilke biler der gik mindst i stykker.
Nummer 1 = Mazda
Nummer 2 = Toyota
Nummer 3 = Honda
(de 3 lagde meget tæt)
Dernæst kan man sige at de europæsike kommer, til sidst kommer de franske og italienske. Men sådan har det jo faktisk været de sidste 10 år. eller mere.
Indrømmet jeg kører selv Honda (og det bliver jeg nok ved med), men her er sådan jeg vil betegne Honda kort:
Motor/Gearkasse/Teknik: 10/10 (Den eneste der laver motorer i samme liga er BMW)
Køreegenskaber: 9/10
Købspris: 9/10
Gensalgspris: 9/10
Fejlfri: 10/10
Kvalitetsfornemmelse: 9/10 (i biler efter 2002)
Til sammenligning kunne man jo tage den mest solgte nemlig Peugeot:
Motor = 5/10 (Benzin), 8/10 (Diesel)
Gearkasse/Teknik = 2/10 (Slatten bras, og teknik der går i stykker)
Køreegenskaber: 6-7/10 (OK, men lidt kedelige)
Købspris: 9/10 (Prisen er fin)
Gensalgspris: 5/10 (Ingen gider/tør købe en 8 år gammel peugeot)
Fejlfri: 3/10 (Den er fransk og går i stykker)
Kvalitetsfornemmelse: 7/10 (i biler efter model 307, før da var det noget skrammel)
Til dem der tvivler prøv en Honda Civic 1,8 sport, der findes INGEN biler på det danske marked der kommer i nærheden af den hvad angår både pris, motor, udstyr, design og køreegenskaber. Samtidig er du stort set sikker på 0 kr. i reperationer i de 7-8 år du afdrager den.
Michael Sørensen
bruger siden
24-02-2008
24-02-2008 kl. 20:44
Det jeg mente med at det er mig en gåde, er at jeg ikke forstår hvorfor folk læser og sætter sig ind i tingene inden de køber. Hvis de gjorde dette burde Honda sælge langt flere biler - og især når franske biler, både peugeot og citroen) ligger i toppen af salgslisterne så står jeg af. Det er jo netop de allerværste biler med hensyn til fejl. Hvis honda burde tabe evt. salg på grund af dårlig markedsføring burde det jo være til VW, Toyota, Mazda o.l. som i det mindste ikke er noget udueligt skrammel. Beklager jeg har masser af respekt for andre bilmærker, bare ikke de franske der enten bryder sammen eller bryder i brænd.
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
25-02-2008 kl. 00:17
Personbiler (stk.) /varebiler (stk.) salg i Danmark:
2001: 20 (959) / 19 (223)
2002: 20 (854) / 17 (291)
2003: 22 (792) / 16 (308)
2004: 22 (775) / 17 (318)
2005: 24 (507) / 17 (620)
2006: 22 (1499) / 14 (1529)
2007: 21 (1850) / 11 (2000)
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
25-02-2008 kl. 00:47
2. Det kan du jo syntes som du vil, som tidligere nævnt ligger den mellem Auris og Golf hvad angår pris. En 126 hk Auris diesel med ca. samme udstyrsniveau koster ca. 330.000 kr. og en 136 hk 308 diesel, når den bliver opdateret til ca. samme udstyrsniveau ca. 335.000 kr. Der er større prisforskel på Civic diesel og en 140 hk Golf opdateret til på udstyrssiden, end der er på Civic og Auris og 308.
3. Enig, bagenden på Accord stationcar er ikke køn. Nu er det jo ikke alle der får flåderabat, og uden den er prisniveauet som Avensis og noget billigere end Passat.
4. Det tror jeg ikke er helt sandt, for brugeren skal jo betale skat af indkøbsprisen hvis det er som firmabil. Rigtigt mange 4x4 eller wannabe’s bliver solgt til private, det er tydeligt at se når man bevæger sig rundt i trafikken, for disse private betyder prisen jo også noget.
Men mange både firmabilister og privatejere nøjedes, ellers var et mærke som Suzuki heller ikke krøbet op af salgslisterne. Det er svært at skille børstraktorerne ud fra VW og Mercedes salgstal, BMW har mig bekendt kun X-serien og Honda CR-V, lidt Stream og nu FR-V af gulpladebiler. Salgstallene for dem er Honda / BMW:
2001: 223 / 95
2002: 291 / 101
2003: 308 / 108
2004: 318 / 290
2005: 620 / 333
2006: 1529 / 200
2007: 2000 / 430
Med venlig hilsen Kim
Michael Sørensen
bruger siden
24-02-2008
28-02-2008 kl. 14:06
3. Jeg kan kun være enige ligeså pæn som Sedan udgaven af den nuværende Accord er, ligeså grim er st.car udgaven af den nuværende pga. bagenden. Heldigvis er den kommende Accord st.car meget smuk og minder lidt om den kommende Mazda 6 st.car og det gør ikke noget.
Jeg håber de laver en Type-R udgave af Accord St.car, så kan jeg godt garantere en forudbestilling hvis prisen er "rimelig".
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor BMW ejerne ikke kan forstå det med at Honda laver ligeså spændende motorer som BMW - det gør de. Men man kan selvf. ikke sammenligne en M5 V10 motor med en Honda 1,8 R4 - det er jo ikke det jeg mener. Man kan sagtens sammenligne en Civic 1,8 motor med en 318i motor eller en Civic 2,2 Diesel med en ny BMW 320d motor. Der er ikke mange mærker der kan prale af ligeså gode motorer som disse 4 nævnte. Så er der selvf. alle de rigtige fede "M" eller rettere sagt "V" motorer i Honda'erne, som gør at de er kendt for deres motorer - jeg mener selvf. de berømte V-Tech motorer i deres Type-R biler. Der er ikke lige en Type-R motor der kan sammenlignes med en BMW. Men en M3 kan jeg også tage 8000 RPM, koster bare 4x mere end en Honda Civic Type-R, men derfor er motorerne jo lige fede i hvert deres effekt/pris-område.
Anders D
bruger siden
18-03-2004
28-02-2008 kl. 20:14
Ismael Timmermann
bruger siden
27-01-2007
06-03-2008 kl. 18:47
Det er ikke muligt fx. at tilvælge xenon, navigation, /panoramaglastag/el-soltag og læderindtræk til Comfort el. Sport.
Her kunne Honda lære noget af fx. Peugeot, men Honda har så i stedet for valgt at forenkle produktionen på bilfabrikkerne fremfor at øge salget igennem et bredt og fleksibelt udstyrsprogram.
Men det er selvfølgelig også kun i latterlige DK, at man betaler 180% i afgift på udstyr :-(.