Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
07-02-2008 kl. 10:52
Honda er mindst lige så godt som toyota mht. kvalitet, motorerne er endda bedre!
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
07-02-2008 kl. 22:32
Carsten og Mogens:
Tillykke med nyanskaffelsen til jer begge, jeg har nydt de første 22.000 km i min. Jeg håber i bliver lige så glade og tilfredse med valget som jeg er, det er et fint stykke køretøj.
Enevold:
Hvis det gælder Civic skal man godt nok rulle nogle km, før det kan betale sig at snuppe dieselversionen. Jeg regnede en del på det inden jeg købte min 1,8 Sport, og den er så aggressivt prissat at dieselversionen sjældent er attraktiv.
Jeg har også læst at støjniveauet i 308 er mærkbart forbedret i forhold til 307, støjen i udgangspunktet 307 kender jeg dog ikke lige til. Om en bil med benzinmotor køre med lidt højere eller meget højere omdrejninger er vist et temperamentsspørgsmål, Civic er ret højt gearet i 6 gear alt taget i betragtning. Hvis 308 er gearet som 307 render den ca. 2381 omdrejninger ved 110 km/t og Civic 1,8 2973, det er en forskel på 592 omdrejninger i minuttet.
Jeg forstår ikke hvad der fjerner din tvivl om størrelsen på værditabet, ingen ved jo hvad der kan nå at ske inden bilen igen skal sælges. At værditabet er mindre på en diesel nu er ikke ensbetydende med at det er sådan om nogle år, hvor brugtmarkedet tilbyder en stor mængde dieselbiler. Ingen ved hvad en siddende regering kan finde på mht. afgifter på brændstof og øvrige afgifter, diesel koster uden afgifter mere end benzin så ensartede afgifter vil give en næsten ens pris på de to typer brændstof.
Jacob:
Der findes resultater der fortæller den ene er holder den højeste kvalitet, og nogle den anden. Den der mig bekendt følger bilerne over den længste periode og km (12 år og/eller 208.000 km) peger gerne på Honda som vinderen blandt de to mærker.
http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=229285
1 Honda
2 Toyota
4 Lexus
http://www.reliabilityindex.co.uk/tophundred.html?apc=3128339010848601
Set over 10 år de 100 mest stabile modeller:
1 Honda Accord
5 Toyota Yaris
6 Honda Civic
8 Honda CR-V
9 Toyota RAV 4
11 Lexus IS 200
14 Toyota Landcruiser
19 Toyota Carina E
21 Lexus LS400
32 Toyota Avensis
54 Toyota MR2
74 Toyota Celica
91 Toyota Corolla
Man skal blot bemærke at ikke alle modeller har været med I alle 10 år. Eksempelvis kan Yaris risikere at nyde godt af ikke at være belastet rigtig gamle årgange, mens Carina E har opnået sin position uden hjælp fra de nyeste årgange.
Kasper:
Der er faktisk mange motorjournalister der er enig i det Thor skriver, men det kan jo også komme an på ens personlige definition af hvad god er.
Med venlig hilsen Kim
Tillykke med nyanskaffelsen til jer begge, jeg har nydt de første 22.000 km i min. Jeg håber i bliver lige så glade og tilfredse med valget som jeg er, det er et fint stykke køretøj.
Enevold:
Hvis det gælder Civic skal man godt nok rulle nogle km, før det kan betale sig at snuppe dieselversionen. Jeg regnede en del på det inden jeg købte min 1,8 Sport, og den er så aggressivt prissat at dieselversionen sjældent er attraktiv.
Jeg har også læst at støjniveauet i 308 er mærkbart forbedret i forhold til 307, støjen i udgangspunktet 307 kender jeg dog ikke lige til. Om en bil med benzinmotor køre med lidt højere eller meget højere omdrejninger er vist et temperamentsspørgsmål, Civic er ret højt gearet i 6 gear alt taget i betragtning. Hvis 308 er gearet som 307 render den ca. 2381 omdrejninger ved 110 km/t og Civic 1,8 2973, det er en forskel på 592 omdrejninger i minuttet.
Jeg forstår ikke hvad der fjerner din tvivl om størrelsen på værditabet, ingen ved jo hvad der kan nå at ske inden bilen igen skal sælges. At værditabet er mindre på en diesel nu er ikke ensbetydende med at det er sådan om nogle år, hvor brugtmarkedet tilbyder en stor mængde dieselbiler. Ingen ved hvad en siddende regering kan finde på mht. afgifter på brændstof og øvrige afgifter, diesel koster uden afgifter mere end benzin så ensartede afgifter vil give en næsten ens pris på de to typer brændstof.
Jacob:
Der findes resultater der fortæller den ene er holder den højeste kvalitet, og nogle den anden. Den der mig bekendt følger bilerne over den længste periode og km (12 år og/eller 208.000 km) peger gerne på Honda som vinderen blandt de to mærker.
http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=229285
1 Honda
2 Toyota
4 Lexus
http://www.reliabilityindex.co.uk/tophundred.html?apc=3128339010848601
Set over 10 år de 100 mest stabile modeller:
1 Honda Accord
5 Toyota Yaris
6 Honda Civic
8 Honda CR-V
9 Toyota RAV 4
11 Lexus IS 200
14 Toyota Landcruiser
19 Toyota Carina E
21 Lexus LS400
32 Toyota Avensis
54 Toyota MR2
74 Toyota Celica
91 Toyota Corolla
Man skal blot bemærke at ikke alle modeller har været med I alle 10 år. Eksempelvis kan Yaris risikere at nyde godt af ikke at være belastet rigtig gamle årgange, mens Carina E har opnået sin position uden hjælp fra de nyeste årgange.
Kasper:
Der er faktisk mange motorjournalister der er enig i det Thor skriver, men det kan jo også komme an på ens personlige definition af hvad god er.
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
08-02-2008 kl. 18:17
Jeg har lige tanket, og gennemsnittet ligger fra 7 til 21.929 km og 15/12-2006 til i dag på 15,66 km/l, beregnet efter kørt distance og påfyldt mængde.
Med venlig hilsen Kim
Med venlig hilsen Kim