Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

03-02-2008 kl. 16:52

hej jeg vil bare lige sige at du kan få en skoda octivia med samme motor og samme udstyer og så er den billiger i forsikringe men så står der ikke vw
jeg har selv en skoda 2,0tdi 140hk fra 07 den kører kanon men jeg ville nok vælge en 170hk i dag den var hurtig i starten men detg bliver en vane

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2008 kl. 07:23

Henrik,

Jeg er helt på linie med med dig. Siden Juli 2006 har jeg kørt ca. 85.000 km blandet i min egen Octavia 2,0 TDI, Zafira CDTI, og Avensis D4D og jeg kan helt ærligt heller ikke høre nogen forskel under kørsel (primært motor- og landevej.
Korrekt at TDI er anstrengende at stå ved siden af under koldstart, men som du så rigtigt skriver køber man vel for pokker ikke en diesel for, at nyde lyden en kold februar morgen.

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2008 kl. 07:47

Debatten har ofte været her før.. Jeg tror også Bilmagasinet har en stor del af æren for traktor-betegnelsen på VW-motorerne. Det er jo langt hen ad vejen også et spørgsmål om lyddæmpning (både af kabine og motorrum).
Jeg kører selv commonrail-diesel, men det er ikke det, der har været afgørende for mit valg.