Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
03-02-2008 kl. 19:21
Tro mig...., du kan rolig udskifte din Avansis ud med en Qashqai. Er selv den lykkelige ejer af en Qashqai 2.0 DCI Tekna med ALT i udstyr...., og hvilken bil. Nu spørger du til støjniveauet, og jeg kan sige dig at den ikke findes bedre i andre biler. Har selv tilbagelagt mange km. i en Avansis 2.2 dog med 177hk., og den når ikke Nissan'en på nogle punkter. 1,5 DCI'eren gør det faktisk meget godt i Qashqai'en. Jeg har en kollega son´m har sådan en, og han ligger mellem 18-21 km. på literen. Men hvis jeg var dig, ja så vil jeg vælge en Acenta eller en Tekna, da de har en noget lækkere kabine end Visiaen.
Bo Andersen
bruger siden
07-08-2003
13-03-2008 kl. 18:23
Jeg fik for en uge siden min Qashqai 2,0 dCi Acenta 4X4, som jeg bestilte den 17. oktober 2007.
Jeg kører 50.000 km. årligt og er skiftet fra Passat TDI 130 stationcar, som vi har været rigtig glade for.
Skiftet var begrundet i at vi har brug for firehjulstrækker til vintercamping i Norge og Sverige... og så også til lidt sjov på Fanø ved vores sommerhus.
Qashqai kom ind i overvejelserne p.gr.a. dens flotte resultater i crash test.
Vi blev noget overraskede over at en firehjulstrækker kunne have en personbilskomfort, som overgår de fleste personbilers. Andre firehjulstrækkere har ligget tættere på varevogne i lydbillede og køreegenskaber.
Efter en uges ejerskab forstår vi den popularitet bilen har fået overalt, hvor den sælges. Den er utrolig lydsvag såvel hvad angår motor-, hjul- og vindstøj. Man har en behagelig opret siddestilling og lige det løft, som gør at du har overblik over trafikken. Den er urokkelig retningsstabil også ved passage af Storebælt i dagens kuling. Og jeg kan varmt anbefale den store dieselmotor, der virkelig giver magt over tingene.
Alt i alt er vores gode Passat skiftet ud med en bedre Qashqai (og Passaten synes jeg er klart bedre end Avensis, når talen er om komfort og køreegenskaber).
Eneste minusser, som jeg kan få øje på, er konstruktionens evne til at modstå rustangreb. Jeg er stødt på nogle samlinger og ombugninger i skærmene, som har bevirket, at jeg lod vognen undervognsbehandle inden den kom ud at køre. Derudover vil Qashqai med den store diesel og firehjulstræk bruge mere brændstof end Passaten.
Sidst rettet: 13/3-08
Jeg kører 50.000 km. årligt og er skiftet fra Passat TDI 130 stationcar, som vi har været rigtig glade for.
Skiftet var begrundet i at vi har brug for firehjulstrækker til vintercamping i Norge og Sverige... og så også til lidt sjov på Fanø ved vores sommerhus.
Qashqai kom ind i overvejelserne p.gr.a. dens flotte resultater i crash test.
Vi blev noget overraskede over at en firehjulstrækker kunne have en personbilskomfort, som overgår de fleste personbilers. Andre firehjulstrækkere har ligget tættere på varevogne i lydbillede og køreegenskaber.
Efter en uges ejerskab forstår vi den popularitet bilen har fået overalt, hvor den sælges. Den er utrolig lydsvag såvel hvad angår motor-, hjul- og vindstøj. Man har en behagelig opret siddestilling og lige det løft, som gør at du har overblik over trafikken. Den er urokkelig retningsstabil også ved passage af Storebælt i dagens kuling. Og jeg kan varmt anbefale den store dieselmotor, der virkelig giver magt over tingene.
Alt i alt er vores gode Passat skiftet ud med en bedre Qashqai (og Passaten synes jeg er klart bedre end Avensis, når talen er om komfort og køreegenskaber).
Eneste minusser, som jeg kan få øje på, er konstruktionens evne til at modstå rustangreb. Jeg er stødt på nogle samlinger og ombugninger i skærmene, som har bevirket, at jeg lod vognen undervognsbehandle inden den kom ud at køre. Derudover vil Qashqai med den store diesel og firehjulstræk bruge mere brændstof end Passaten.
Sidst rettet: 13/3-08