Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

31-01-2008 kl. 07:39

Det er altid svært at vurdere andres behov mht bil. Ford generelt er et sikkert mærke, når vi taler kvalitet, anvendelse og gensalg mm. Der burde ikke opstå større udfordringer med en 2 år gammel bil. Rummelighed skal i selv efterprøve, den seneste model er gennem-prøvet og godkendt af mange bilejere. Held og lykke
mvh
Ejner

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olav Fischer Skovgård

Lars Olav Fischer Skovgård
bruger siden
28-03-2005

16-02-2008 kl. 11:19

Hej Kasper,

Du må endelig ikke regne med at komme til at køre 20,8 km/l. Eneste tidspunkt jeg har formået at gøre dette var på en tur med konstant fart på 80-90 km/t uden overhalinger (lave omdrejninger er nøglen til et godt brændstofforbrug)

I blandet kørsel kører vi 15-16 km/l i vores Focus st. 1,6 tdci. Jeg var selv en smule skuffet, men køreglæden i bilen opvejer denne ulempe mange gange - jeg har aldrig før haft en bil der kører så godt som den. Jeg havde en focus 1,8 tdci inden (8V) og den kører nærmest som en traktor i forhold til denne. (Du må endelig ikke vælge en 2006 focus med 1,8 tdci, da det er Fords egen gamle 8V motor der sidder i denne - det eneste der taler for denne er til kørsel med campingvogn)

Til tre børn bagi med den alder de har lige pt vil focusen være ok. Men på sigt vil de nok tvinge dig til at vælge Mondeoen i stedet :-) (Det kommer jo også lidt an på behovet - er I ofte alle fem I bilen eller??) Vi skal snart selv have barn nr. 2 og vi har besluttet os for at skifte til Mondeo når det sker - men så er det også med barnevogn, hund og hele molevitten.

Du vil helt sikkert ikke fortryde focusen. Du kan jo alternativt få den samme motor (PSA) i Peugoet - det ville jeg personligt aldrig gøre, da focusen er en langt mere kultiveret bil efter min mening.

Har du evt overvejet Kia Cee'd. Den er godt nok lige 20.000 kr. for dyr inkl levering, men du får en helt ny bil med 7 års garanti. Så er der alt det med forsikirng osv - men det er jo en helt historie for sig selv.

Mvh Lars

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-02-2008 kl. 12:43

Hej.

Lige et par uddybende spørgsmål.

Focus fåes med 2 forskellige 1,6 TDCi motorer med hhv. 90 og 109 hk.
Er der stor forskel på disse motorer?
Laves de samme sted?
Kan merprisen på ca. 25-30.000 kr. for 109 hk udgaven forsvares?

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

21-02-2008 kl. 11:03

Tak for svarene.

Når det nu i bund og grund er samme motor, kan man så chippe 90 HK modellen, så den yder det samme som 109 HK modellen?
...eller er der trods alt mere forskel end blot en chip?

Profil slettet

Profil slettet

22-02-2008 kl. 18:34

Selvfølgelig... Garantien bortfalder dog med det samme...