Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

30-01-2008 kl. 21:30

Du skal være opmærksom på 60 dages reglen som ahængigt at dit kørselsmønster nemt kan blive den afgørende faktor for firma- eller privatbil. Hvis du kører til samme arbejdssted kan du ikke få udbetalt kørselsgodtgørelse efter arbejdsdag 60. De 60 dage skal tælles over en periode på 24 måneder, så hvis du altså f.eks besøger samme kunde mange dage om året eller igennem enlængere periode kan de o dage nemt nåes. Herefter er det kun befordringsfradrag da du bliver ligestillet med en person som har fast arbejdssted.

Er reglen ikke relevant for dig vil jeg næste med garanti sige at privatbil er økonomisk bedst. Noget andet er så om du prioriterer det højere at have en mindre risiko med firmabil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

30-01-2008 kl. 21:32

ups ..."kan de o dage " skal selvfølgelig være "kan de 6o dage"

Ole Hauris Sørensen

Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005

31-01-2008 kl. 18:55

Den lavere beskatning er først aktuel når bilen går ind i sit 4. kalenderår fra første indregistrering - derfor får du den besked fra BMW. Ellers var alle firmabiler jo bare "demomodeller".

Ole Hauris Sørensen

Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005

31-01-2008 kl. 19:01

Jeg sætter lidt penge til på at have valgt firmabil i forhold til at eje selv.

Men ny bil hvert 3. år.
Leasingselskabet henter og bringer bilen til service.
De skifter dæk for mig.
Jeg kan køre 40.000 km om året uden vrøvl
Ingen sorg når noget går i stykker
Ingen selvrisiko for mig når en klovn har lavet en parkeringsskade på bilen og er smuttet fra det.
Ingen penge ude af lommen når forruden endnu en gang ryger pga. stenslag.

Den komfort er penge værd for mig - derfor blev det firmabilen.

Og de 160.000 jeg fik for min gamle bil giver også et vist afkast, og det hjælper på regnestykket.

Ole Hauris Sørensen

Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005

12-02-2008 kl. 21:33

Jeg vil mene at det afhænger af hvad din ansættelseskontrakt siger om arbejdssted.