Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
29-01-2008 kl. 12:57
Hvis luften går til fødderne kan min også finde på at smådugge på forruden - tror det er fordi man sidder og puster på den og hvis luftdyserne under forruden er helt lukket - så dugger den
Profil slettet
29-01-2008 kl. 20:12
Flg. svar har jeg læst mig til - jeg har ikke selv bil med klimaanlæg.
Det kan løse problemet i nogen grad , hvis du tørrer dit anlæg igennem (slukker ac `en et stykke tid før du stopper og lader blæseren køre på høj styrke).
Problemet er, at airconditionen i mange biler slår fra ved under 5 grader udetemperatur fordi kompressoren ikke har nok kapacitet og at man manuelt skal slå blæseren til, for at fjerne duggen.
Profil slettet
30-01-2008 kl. 11:13
I min volvo med klimaanlæg er der auto på begge dele, men hvis du skal afdugge skal vælgeren for hvor den sender luft hen stå på afdugnings- symbolet. Så tænder bilen for ac samtidig med varme og på den måde affugtes luften - bilen er dugfri på få minutter.
Jeg tror kun at klimaanlægget måler lufttemperaturen og ikke fugtigheden - hvis du har vælgeren til at stå på auto kan den derfor godt dugge. AC slår rigtig nok fra ved under 2-3 grader. Jeg tror det er fordi den kan tage skade af at køre ved lave temperaturer, men ruderne dugger jo også sjældent ved de temp.
Profil slettet
30-01-2008 kl. 17:21
Jeg tror vores klima ser lidt anderledes ud - mit er kun med drejeknapper - jeg mener vw`s har mange knapper også - er det sandt?? (jefta-p snabela hotmail.com) hvis du vil sende et billedeSidst rettet: 30/1-08
Sidst rettet: 30/1-08
Profil slettet
31-01-2008 kl. 08:19
Jeg kører Octavia II fra 2004 - jeg har observeret følgende:
Hvis du kører med "auto" tændt vil klimaanlægget selv regulere temperaturen ift. din indstilling. Hvis der er behov for varme kommer luften automatisk ud ved fødderne, og hvis der behov for køling ledes luften ud ved dyserne i panelerne. Denne fordeling af hhv. varm og kold luft giver den bedste fordeling af den ønskede temperatur i bilen.
Min forrude dugger også af og til hvis der er flere personer i bilen.
Når det forekommer aktiverer jeg "afdugningsfunktionen". En aktivering i bare ½ til 1 min pejer at være tilstrækkeligt, hvis ellers kabinen er varm i forvejen.
mvh Kim
Profil slettet
31-01-2008 kl. 17:43
For lige at få det på plads betyder klima anlæg som regel at bilen selv kan regulerer til en indstillet temp. Aircondition kører ikke konstant når du har klima - kun hvis der er brug for kølning for at opnå temperaturen eller ved afdugning vil det starte. Du kan altså ikke forvente at dit klima afdugger før du beder det om det. Ud fra det billede du sendte skal du altså aktiverer afdugningssymbolet på knappen til venstre inden den affugter luften.
Profil slettet
04-02-2008 kl. 08:26
Det kan jo også være der sidder en eller anden form for blokering i enten luftdysen, eller længere inde i rørsystemet.
Selv en lille blokering vil betyde en væsentlig reduceret luftmængde til forruden.
Det er da værd for værkstedet at checke.
mvh Kim
Sidst rettet: 4/2-08
Jan Lock
bruger siden
08-07-2007
19-04-2018 kl. 11:15
kan det have sin rigtighed eller er det en and der er begyndt at gå😊😊😊😊
her der et kvikt hoved herinde😊
hilsen Jan.