Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
28-01-2008 kl. 22:35
Jeg kører pt. i Mazda 5,
Gearingen: Jeg kender ikke dieseludgaverne, men min 2,0 benzinversion har den underligste gearing, som jeg nogensinde har oplevet. Den tager helt vildt mange omdrejninger. Allerede ved ca. 130 km/t (iøvrigt ca. 140-145 på speedometeret) tager den næsten 5000 omdr/min, hvilket selvfølgelig giver meget støj i kabinen.
Dette gør den ret uegnet til motorvejskørsel. Faktisk formåede jeg uden det vilde pres at køre bilen mod omdrejningsbegrænseren i femte gear på en tysk motorvej her i sommer. På det tidspunkt kørte jeg 195 km/t. Det er altså lidt for underligt.
Jeg har hørt, at gearing og kabinestøj er blevet forbedret i den nye udgave af Mazda 5, som snart kommer på markedet. Den er klart værd at vente på, hvis du skal have en benziner.
Bortset fra dette, er det såmænd en ok bil. Motoren trækker godt, og undervognen har godt styr på karosseriet, selvom det er en høj bil. Største plus ved bilen er dog, at den er utroligt overskuelig og letkørt. Bilen føles meget mindre end den egentlig er, når man f.eks. skal parkere den i en smal bås.
Vær iøvrigt opmærksom på, at bagagerummet ikke er specielt stort. De kalder den for en familiebil, men hvis du får klemt en barnevogn ind i bagagerummet, så er der ikke plads til noget som helst andet. Det gør en normal stor st.car (f.eks. Mondeo) altså meget bedre. I Mazda 5 har man selvfølgelig muligheden for at køre bagsæderne lidt frem, og derved udvide bagagerummet. Men hvis man gør det, er der absolut ingen benplads tilbage på bagsædet, så det er kun en reel mulighed, hvis man er maks to personer i bilen.
Gearingen: Jeg kender ikke dieseludgaverne, men min 2,0 benzinversion har den underligste gearing, som jeg nogensinde har oplevet. Den tager helt vildt mange omdrejninger. Allerede ved ca. 130 km/t (iøvrigt ca. 140-145 på speedometeret) tager den næsten 5000 omdr/min, hvilket selvfølgelig giver meget støj i kabinen.
Dette gør den ret uegnet til motorvejskørsel. Faktisk formåede jeg uden det vilde pres at køre bilen mod omdrejningsbegrænseren i femte gear på en tysk motorvej her i sommer. På det tidspunkt kørte jeg 195 km/t. Det er altså lidt for underligt.
Jeg har hørt, at gearing og kabinestøj er blevet forbedret i den nye udgave af Mazda 5, som snart kommer på markedet. Den er klart værd at vente på, hvis du skal have en benziner.
Bortset fra dette, er det såmænd en ok bil. Motoren trækker godt, og undervognen har godt styr på karosseriet, selvom det er en høj bil. Største plus ved bilen er dog, at den er utroligt overskuelig og letkørt. Bilen føles meget mindre end den egentlig er, når man f.eks. skal parkere den i en smal bås.
Vær iøvrigt opmærksom på, at bagagerummet ikke er specielt stort. De kalder den for en familiebil, men hvis du får klemt en barnevogn ind i bagagerummet, så er der ikke plads til noget som helst andet. Det gør en normal stor st.car (f.eks. Mondeo) altså meget bedre. I Mazda 5 har man selvfølgelig muligheden for at køre bagsæderne lidt frem, og derved udvide bagagerummet. Men hvis man gør det, er der absolut ingen benplads tilbage på bagsædet, så det er kun en reel mulighed, hvis man er maks to personer i bilen.
Jacob hansen
bruger siden
14-01-2006
16-02-2008 kl. 07:58
Har en diesel og den har ikke dette problem, tværtimod, man skal køre 100-110 før man kan skifte tl 6. gear