Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
20-01-2008 kl. 20:37
Og hav så en god aften selv.. Ulrik
Profil slettet
21-01-2008 kl. 11:11
Må jeg gøre dig opmærksom på at dette er bilbasen.dk - Et forum for bilentusiaster og -interesserede.
Her vil vi have lov til at dikutere biler og bilmarkedet uden at skulle kvæles i venstreorienteret tunnelsyn.
Må jeg ydermere gøre opmærksom på, at din cykel også er fremstillet af stål hentet op af den amerikanske prærie, hvor minearbejderne hver kommer på arbejde i deres V8 med 3 km/l. Stålet sejles til Kina hvor børn under 12 år sættes til at arbejde 14 timer i døgnet for derefter at sprøjtelakere din kære cykel med lak der æder deres små hjerner.
Alt dette for at du kan forsøge at kritisere bilejere for deres valg af transportmiddel.
Du skulle prøve at bo midt i det mørke Jylland hvor bussen kun kommer forbi når der er pakkepost til landsbyen - så kan det være du fik et mere nuanceret syn på det moderne behov for transport.
mvh Kim F.
Sidst rettet: 21/1-08
Profil slettet
21-01-2008 kl. 21:55
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
21-01-2008 kl. 22:38
Når du sætter et regnestykke op som det, du gør, og når du fastslår, at bilen intet andet er end et transportmiddel - så virker du som en rigtig moraliserende, kedelig, frelst type.
Din pointe var ikke mulig at udlede af det skrevne.
Og - din sætten lighedstegn ved bilentusiasme og uansvarlig kørsel er direkte tåbelig.
Men ja - vi ses derude. Du kan kende mig på, at min bil er helt igennem gennemsnitlig, at jeg er på vej fra A til B - og at jeg nyder det imens!
Profil slettet
22-01-2008 kl. 16:01
Jeg kan se på dit seneste svar at du trods alt har bil - det er da en lettelse for så ved du i det mindste hvad du taler om..:)
Men at oprette sådant et indlæg "herinde" er altså som, at stikke kønsorganet i et hvepsebo og håbe på de ikke stikker - gu stikker de når de bliver provokeret.
Din kommentar om at sidestille køreglæde med uansvarlighed i trafikken og ikke vise hensyn tror jeg altså desværre er helt ved siden af.
Personligt elsker jeg at læse, prøvekøre og kigge på biler, så jeg vil kalde mig "bil-entusiast" - men i de 15 år jeg har haft egen bil har jeg til dato kun fået 2 fartbøder (500 + 1000 kr) - det tror jeg er langt under gennemsnittet for danske bilejere.
Ydermere tror jeg de fleste brugere herinde også udviser udtalt ansvarlighed i trafikken - det er ihvertfald det indtryk jeg har fået ved at følge lidt med i debatterne.
Men for at svare på dit oprindelige spørgsmål "Hvad er køreglæde":
Køreglæde er når man smiler, hver gang man går forbi den lækre luxusbil i udstillingen, som ingen dødelige i DK råd til. Derefter sætte man sig ud i sin gennemsnitsbil og stadig smile fordi man bare ved, at den store lottogevinst bliver din på lørdag..:))
mvh Kim
Profil slettet
22-01-2008 kl. 17:51
Jeg skal ellers love for at du får et par lige slag til kæben. Man kan være uenig med dig fordi du har ret konservative ideer om transport i en bil.
Jeg er i hvert fald ikke helt enig med dig .... dog på et par punkter.
Modsat hvad du har været vant til, så vil jeg prøve at komme med en lødig kritik :))
I dagens Danmark hvor bilafgifter er kæp som vi stakkels bilelskere piskes over nakken med, så er der alligevel oaser, der gør at vi lever i bedste velgående.
Jeg har netop læst vinterudgaven af MotorClassic, og hvis man ikke finder bilglæde i et forum som dette, så ved jeg ikke ....
Nå - nu behøves vi jo ikke at køre i veteraner allesammen, men jeg kom bare netop til at tænke på ordet : KØREGLÆDE da jeg læste om de mange velholdte biler. Et tema kunne også være . Det behøver ikke at koste en bondegård for at have en bil som udgør et legetøj som man er glad for og stolt over.
Peter ! Du går alt for højt op i penge i dit indlæg. Vist er jeg med dig i at det kan være klogt for bankmanden at lave et skræk-scenarie-regnestykke for køb af en bil til knap en halv million.
Jeg ville ALDRIG købe en ny og dyr bil, men jeg kalder mig stadig for bilenthuiast til fingerspidserne.
Jeg synes faktisk en del af enthusiasmen for mit vedkommende er at finde en bil, der går som en drøm, er mekanisk i orden, udstråler glæde og humør ved at være vasket og nypudset. Og samtidig i kroner og øre at udgøre en pris hvor et nyt fladskærms-tv kunne konkurere.
Køreglæde har altså ikke noget med bilens størrelse og pris at gøre. Det findes i alle afskygninger...overalt.
Håber din kæbe holdt :)))
Hilsen fra Per Rasmussen