Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
17-01-2008 kl. 14:11
Har haft en 206 og har stadig en 307 Airvan. Førstnævnte havde jeg i 4 år uden problemer, den sidste har jeg haft i 2 år, igen uden problemer. Begge var nye fra starten. Kvaliteten er ok, men heller ikke mere.
Mht 307 så var det de tidlige modeller som havde en del problemer. Hvis du ser på mandagsbiler.dk er Peugeot kraftigt repræsenteret, men du kan også se at det er de tidlige modeller som især var ramt. Køb en model fra efter 2004, så bør du være på ret vej, og helst en SW model så du får panoramataget med.
Min personlige holdning til hvorfor der sælges så mange er at man får relativt meget bil inkl udstyr for pengene i en rimelig kvalitet. Det handler ikke om at danskerne elsker franske biler, men mere at vi pga de høje afgifter ikke har råd til at købe dem vi elsker :-)
Mht 307 så var det de tidlige modeller som havde en del problemer. Hvis du ser på mandagsbiler.dk er Peugeot kraftigt repræsenteret, men du kan også se at det er de tidlige modeller som især var ramt. Køb en model fra efter 2004, så bør du være på ret vej, og helst en SW model så du får panoramataget med.
Min personlige holdning til hvorfor der sælges så mange er at man får relativt meget bil inkl udstyr for pengene i en rimelig kvalitet. Det handler ikke om at danskerne elsker franske biler, men mere at vi pga de høje afgifter ikke har råd til at købe dem vi elsker :-)
Profil slettet
17-01-2008 kl. 14:50
Når en prisforskel i produktionsomk. på to forskellige biler på fx 30000 nærmest vokster til 90000 efter danske afgifter, så er det altså noget der gør nas....
Profil slettet
17-01-2008 kl. 21:54
Har haft en brugt 307 HDI 90 hk st.car i et år. Ved lev var der oliespild fra motor - lavet u.b. Siden da: Sædevarme defekt. Skifter tit pærer. Bremselyskontakt skiftet. Sprinklermotor skiftet flere gange, på garanti. Kørt 26000 km uden motorproblemer. Ca 16,5/L i snit ved blandet kørsel. Vores 2 piger på 5½ og 8 er godt tilfredse, også da vi var somerferie i Frankrig. Der er jo nok en årsag til at det længe har været dk´s mest porpulære bil.... Meget bil for pengene.
Mvh Anders
Mvh Anders