Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
18-01-2008 kl. 10:06
To lækre biler, du ser på der.
Men hvis det kun kan blive til en Leon med 1,9 TDI motor, så ville jeg vælge noget andet. Motoren er simpelthen for ringe.
BMW 116i er såmænd meget fed, og den mangler egentlig ikke kræfter i det daglige. Jeg synes dog, at prisforskellen op til den mindste 3-serie er for lille - især som leasing, hvilket gør 3-eren til et bedre køb.
BMW kører et meget stramt og minimalistisk interiørdesign, men det adskiller sig netop derfor fra resten af bilmarkedet. Man kan lide det eller ej, men kønsløst er det ihvertfald ikke.
Hvis jeg skulle anbefale et tredje alternativ, skulle det nok være Honda Civic. Den giver en del af det hele, og til en ret fornuftig pris.
Profil slettet
18-01-2008 kl. 11:01
Profil slettet
18-01-2008 kl. 11:08
Jeg går selv kold i folk der har masser af fordomme om mærker de aldrig har ejet/kørt i, men personlige erfaringer må man respektere uanset om man er enig...
..kører selv fransk bil (uden problemer)- så lærer man at få klø for sit bilvalg ;-)
Kaare Bak
bruger siden
28-02-2005
18-01-2008 kl. 14:02
Der er jo mange ting at tage i betragtning når man vælger bil. Selv har jeg for kort tid siden stået i samme situation som du er i nu, dog med det aspekt at der også skulle være plads til 4 på en tur til Italien. Mit valg faldt på SEAT. I starten kiggede jeg på LEON og ALTEA, men faldt for en TOLEDO 1,9 TDI fra Lindholm Biler i Viborg. Bilen var fabriksny, men da den er parallelimporteret kostede den kun 250.000,- (plus lidt 18" fælge og andet "sjov").
Jeg har nu kørt 4000 km (primært by og landevej), og må sige at jeg er yderst tilfreds med bilen. Bevares motoren kan da høres, men uden at være påtrængende. Den har et godt moment og der ud over er der oceaner af plads til familien.
Så jeg vil uden tøven anbefale SEAT, og prøv at se om de i Viborg ikke har en model der passer dig. Der er en hel del at spare.
Mvh
Kaare
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
20-01-2008 kl. 22:17
Hvorfor er en BMW 116 en fattigmands-BMW?
I så fald er f.eks. en A3 1,6 vel også en fattigmands-Audi.
Og en C30 en fattigmands-Volvo.
Eller for den sags skyld skulle en Picanto være en fattigmands-Kia.
En model skal jo være den mindste indenfor et givent bilmærke.
Jeg har godt nok hørt udtrykket om Porsche 924, men det drejede sig vel mere om, at folk ikke anså den som en "rigtig" Porsche pga. de mange Audi-dele.
Det er min klare overbevisning, at det er den rene misundelse, der er skyld i den slags udtryk.
Frank Lind Hjermitslev
bruger siden
03-05-2006
22-01-2008 kl. 20:33
Det er også værd at bemærke at en seat skal til eftersyn hver km 15.000, det er 2 x om året for mit vedkommende.
Mener BMWen selv finder ud af hvornår den skal til eftersyn ud fra kørslen.
Bil magasinet havde en opgørelse over 20 biler i service eftersyn, der var seat altea dyrest og en bmw billigst.
Skal dog siges jeg er rigtig glad for min seat altea.
Hvis det var mig der skulle vælge ville jeg vælge Seat Leon 2.0 TDI fremfor 1.9. Har ikke kørt BMW 116, men syntes den er flot.
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
23-01-2008 kl. 00:02
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
07-02-2008 kl. 06:12
Af de 2 vogne, ville jeg også klart vælge BMW - og 118d er bare en suveræn køremaskine. Når nu vi er hos BMW, kan jeg ikke lade være med at tænke: hvad med alternativt en Mini Cooper D? Den skulle have et snit forbrug på 25,6 km/l.. Tror da nok lige at jeg ville give den lidt opmærksomhed, da i kun 2 der skal være i den og i bund og grund stadig er en BMW ;-)
Venligst,
Morten
Profil slettet
07-02-2008 kl. 08:04
....kører selv citroën, så jeg er ikke ude på at drille nogen :-)
Profil slettet
Profil slettet
07-02-2008 kl. 10:59