Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Gert Skadhede

Gert Skadhede
bruger siden
23-07-2004

14-01-2008 kl. 21:31

Hej Allan!
Min kone har en helt tilsvarende bil 130 HK fra 2002 (så ikke den faceliftede) - den har p.t. kørt 160 t.km., og kører upåklageligt. Vi kører selv med campingvogn og var i Italien i sommer - og udover at jeg synes den er lidt for forslugen (ca. 8,5-9 km/l ved 100-110 km/t), så har det været en fornøjelse at køre med vogntoget. Jeg har en bmw 528i med 193 hk., og Mondeoen har mindst samme magt som trækdyr. Jeg har desværre ingen bud på hvad der er galt, men det kunne tyde på et "mandags-agtigt problem". Du må jeg evt. få Ford til at tage en tur i bilen med campingvogne bagefter, hvor de har en mobilcomputer koplet på, så de fra passagersædet (hvis du f.eks. kører) øjeblikket kan se computeren i det øjeblik hvor bilen skaber sig. Det burde kunne lade sig gøre. Jeg fik f.eks. engang chiptunet en bil, hvor den ene mekaniker kørte, og den anden sad med en bærbar på skødet i passagersædet og justerede chippet 100% ind, efter bilens små særvaner.
Håber du finder løsningen.
Mvh. Gert

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

22-01-2008 kl. 09:25

Vil gi Gert ret, der er et eller andet helt galt, især hvis alle lamper begynder at lyse, hvad har Ford gjort for at udbedre fejlen ?
Mondeo TDCI er en glimrende camping trækker.

Sidst rettet: 22/1-08

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

22-01-2008 kl. 09:31

Sidst rettet: 22/1-08

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

22-01-2008 kl. 20:05

Opstår fejlen kun ved hård belastning, dvs når i kører med CV ? Er alle o-ringe, brændstof slanger, filtre gennemgået for evt. "falsk" luft.
Garantien kan jo ikke udløbe når fejlen ikke er fundet, betal evt. under protest. Forhandleren er jo ikke direkte skyld i fejlen.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

24-01-2008 kl. 08:56

Ejner, falsk luft skal du vist lede længe efter på en dieselmotor! Her er ingen vacuum i manifolden og intet kritisk blandingsforhold (luft + brændstof) der skal overholdes.

Jeg tror, som Søren skriver, at problemet er relateret til turbotrykket. Dvs at enten styreboks, vacuumdåse/slange til VTG'en har en defekt. Alternativt kan det være, at VTG-mekanismen er sodet til.

Her et link til en "hjemme-fusker" der selv har renset sin VTG:
http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/body_vnt15-turbo.html

Profil slettet

Profil slettet

03-04-2008 kl. 15:39

Hej Søren, Vi har samme problem med vores Mondeo 115 HK TDCI. Ved du hvor man kan købe en boksen uden turbo? Vi har søgt efter en i et stykke tid...