Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2008 kl. 11:50

Hej Jens,

Du har jo fat i alle de klassiske firmabiler. Derfor kan det være svært at sige noget om afskrivningen på dem. Det kommer selvfølgelig også an på, hvor længe du regner med at beholde dem? De biler som jeg vil mene taber mest de første, 2 år vil være Audién og Toyota'en - Jeg ved ikke hvor meget flåderabat Ford har at gøre godt med, men hvis de er ved at være på højde med de andre, har det selvfølgelig også betydning på gensalgsværdien.
Jeg kender ikke til service, på Mondeo'en - Men på VW, Audi og Toyota'en er de alle på 2 år eller 30.000 km, alt efter hvad der selvfølgelig kommer først - Kender ikke til prisen på service af Avensis og Mondeo'en, men vil mene de er ved at være retfornuftige. På Passat'en vil de ligger på ca. 4000kr igennemsnit, alt efter hvor stort et service det. Audi'en er lidt dyrer end Passat'en og vil ligge på ca. 5000kr igennemsnit, det er jo en Audi. Men du kunne jo evt. undersøge hvad en service aftale koster til de forskellige modeller - Mener at en serviceaftale til en passat 2.0 TDI ligger på ca. 400kr pr måned - Så kan du jo selv regne på det.

Et helt 3. alternativ, kunne jo være at lease bilerne. Men det kræver selvfølgelig også at man regner på det, og ved hvor meget man kører om året. Du kan evt. prøve at kigger på leasing4all.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg