Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
11-01-2008 kl. 15:27
Jeg tror at forskellen på de forskellige mærker ikke er så stor som man gerne vil gøre den til. Især når man kan rykke rundt på bilernes placering i "rang-ordenen" ved at ændre nogle parametre i undersøgelsen.
Det man som bilejer/bruger bedst kan forholde sig til er vel hvor vidt forhandler/importør er gode til at håndtere og løse eventuelle problemer. Og der er der desværre stor forskel mellem mærkerne (og regionale forskelle inden for de enkelte mærker).
Vh Anders
Det man som bilejer/bruger bedst kan forholde sig til er vel hvor vidt forhandler/importør er gode til at håndtere og løse eventuelle problemer. Og der er der desværre stor forskel mellem mærkerne (og regionale forskelle inden for de enkelte mærker).
Vh Anders
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
12-01-2008 kl. 16:13
Nu er det sådan et når man læser en offentliggjort statistik eller undersøgelser generelt, er det utroligt vigtigt at kende datagrundlaget. Har nogen af os set det fra disse såkaldte undersøgelser. Enhver statistik kan vise det man vil have den til, jeg så bl.a at dekras undersøgelse også dækkede over fejl som brændte pærer?!?!
Hele bilindustrien kører med samme certificerings normer, og kravene er utroligt høje, der er desværre en almindelig fejl ratio som ikke kan undgåes. Antallet af NC Parts per million der accepteres fra underleverandører (som forøvrigt også kræver en certificering) kan selvfølgelig variere efter producentens krav, her har pris og fejlratio en tæt sammenhæng da definerede tolerancer og krav til materialer generelt er kostbare.
Jeg synes at diskussionen om hvorvidt man får den bedste bil i Tyskland, Japan eller Frankrig er overflødig. Prisen på en Audi reflekterer tolerancer og overdimensionering. Der burde istedet være et indeks der som reference viste fejl per 1000 kroner af bilens salgspris (uden moms og afgift) med en reference 100 for den gennemsnitlige fejlrate. Således kunne det tydeligt ses hvor man får valuta for pengene!
Således vil jeg konkludere at MÅSKE er Tyske og Japanske biler dem med angiveligt færrest fejl pr kørt KM når man ikke forholder sig yderligere til disse tal, men prisen for disse er betydeligt højere end f.eks Fiat, Citroen, Renault eller Peugeot.
Håber det kan lette på jeres evindelige krig på Lande og varemærker.
Hele bilindustrien kører med samme certificerings normer, og kravene er utroligt høje, der er desværre en almindelig fejl ratio som ikke kan undgåes. Antallet af NC Parts per million der accepteres fra underleverandører (som forøvrigt også kræver en certificering) kan selvfølgelig variere efter producentens krav, her har pris og fejlratio en tæt sammenhæng da definerede tolerancer og krav til materialer generelt er kostbare.
Jeg synes at diskussionen om hvorvidt man får den bedste bil i Tyskland, Japan eller Frankrig er overflødig. Prisen på en Audi reflekterer tolerancer og overdimensionering. Der burde istedet være et indeks der som reference viste fejl per 1000 kroner af bilens salgspris (uden moms og afgift) med en reference 100 for den gennemsnitlige fejlrate. Således kunne det tydeligt ses hvor man får valuta for pengene!
Således vil jeg konkludere at MÅSKE er Tyske og Japanske biler dem med angiveligt færrest fejl pr kørt KM når man ikke forholder sig yderligere til disse tal, men prisen for disse er betydeligt højere end f.eks Fiat, Citroen, Renault eller Peugeot.
Håber det kan lette på jeres evindelige krig på Lande og varemærker.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
12-01-2008 kl. 17:34
...Viser også at deres store SUV'er i en livscyklus analyse forurener mindre end Europæiske supermini's. Lugter man krigen? Glem nu alle de ligegyldige undersøgelser. Ingen af dem er en bønne værd før de offentliggør de statistiske modeller og datagrundlag.
De har samme værdi som de tal jeres kære producenter opgiver på brændstof forbrug!
De har samme værdi som de tal jeres kære producenter opgiver på brændstof forbrug!