Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jan Rytter
bruger siden
05-09-2005
26-12-2007 kl. 23:02
Bemærk dog at ekstraudstyr i leasing biler/priser er meget begrænset, ofte bare std. tillægpakker eller blot alu + metallak og måtter, og ikke noget lækkert som navi, læder eller andet guf....
mvh Jan
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
29-12-2007 kl. 23:28
Det man kan sige er at BMW har gode leasingpriser, hvorimod Audi slet ikke er kommet med på vognen her (dvs. det findes men priserne er alt for høje). Så skal du lease skal det være BMW. Mercedes kender jeg ikke til mht leasing.
Dernæst, så sammenlign en ny købebil med en ny leasing bil. F:eks.
Ny Audi A4 1,8 435.000,- (160 hk)
Ny BMW 318i/320i 4.000 kr/mdl i leasing, udb. 30.000 (143/170 hk)
Over 3 år:
Audi :
Værditab 45000 x 3 = 135000kr (31%, 45000 km total).
Ekstra serviceomk = 10.000 kr (husk at dæk mm ikke er inkl i leasing)
Tabt rente = 4% x 435000* 3 = 34.000 netto
Total: 4.972 kr/måned
BMW:
Ekstraordinær ydelse: 30.000 kr
Etablering: 3000 kr
Mdl ydelse = 36*4000 = 144.000 kr
Total: 4.916 kr/måned.
Vælg selv ...:-)
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
02-01-2008 kl. 09:04
Du kan forøvrigt godt få udstyr på bilen, MEN det skal som regel afskrives i din ejertid (eller generelt over 4 år).
Du kan altid finde en bedre investering end en blikdåse, men har du behovet for bilen og ikke vil binde en del af din likviditet i metal og 4 hjul, ja så er leasing en rigtigt god idé.
Hvis du kører dine kilometer på statstakst er det den eneste rigtige vej, så ved du med sikkerhed hvordan din totaløkonomi ser ud over de næste 2 år.
Jeg Leaser med sikkerhed min næste bil, medmindre markedet ændrer sig drastisk.
Dæk problematikken kan jeg ikke følge, 4 vinterdæk koster vel det samme om han køber dem til sin egen Audi, eller om han køber dem til en leaset bil som han uanset sælger efter 2 år. De har vel kørt halvdelen af de, udfra mercer' prisen at vurdere, ca 30000 Km som Andreas kører PA....
Jannik P
bruger siden
12-04-2005