Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

23-12-2007 kl. 20:52

Hej Jack

Det er jo ikke så simpelt som du ligger op til.
Det er ikke nok at finde ud hvem der skal investere i et "racer-anlæg".
Hvem skal sørge for sikkerheden, afskærmning mod offentligheden, der skal være ambulance, branslukningsudstyr og redningsfolk til stede.
Hvad med forsikring..? Hvem skal betale når et ungt menneske kommer galt afsted ved at køre på disse anlæg. osv osv.
Der er mange detaljer der skal afklares før et sådant anlæg kommer på benene.
Man må opfordre de unge mennesker der har denne hobby til at melde sig ind i den nærmeste motorklub.

mvh Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

23-12-2007 kl. 21:52

Jeg er enig med dig i at det vil kunne løse noget af problemet.

Men det skal være selvfinansierende (hvilket altid er svært at definere)! Du kan indvende at andre sportsgrene også "nasser" på det offentlige f.eks superligafodbold, men her mener jeg også at reglerne skal ændres så sporten betaler en større del af kagen.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

24-12-2007 kl. 00:42

nemlig ja vi skal ha baner og det har været efterlyst i flere år både i dvs forums og i VMAX så istedet for at lave alle de f****** golfbaner så lav da for god sake nogle racerbaner så der er flere end den i Holeby kan den gamle (forladte) Vandel FLyveplads ikke laves om til en permanent racerbane?

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

03-01-2008 kl. 11:59

Der findes allerede baner som man kan anvende mod betaling, men vil ikke anbefale at man kører i sin egen bil, uden at den er kontant afregnet og særligt forsikret til lejligheden.

Spørgsmålet er nok nærmere om folk vil betale?

Ellers er det bare at tage bilen et smut med til UK, der er raceday næsten hver uge på lukkede baner, og det til en rimelig pris!

Hvis der er penge bag er jeg sikker på at i får alt den hjælp der skal til, så få gang i at finde sponsorer, og få etableret en stærk organisation med personer fra andre miljøer som har en højere grad af indflydelse end broderparten (undskyld) af dem der deltager fysisk i disse events.

Og hvad angår almen interesse, jeg ved at der går rigtigt mange penge til ting som ikke har nogen som helst almen interesse, så det holder ikke. Det er udelukkende et spørgsmål om at råbe højt nok, og have de rigtige personer med i hånden.

Monaco GP bliver kørt i centrum af en lille by, så det beviser vel min pointe ;-)