Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

11-12-2007 kl. 08:31

Jeg har en ide om at det er for at signalere at de har nogle fine alufælgle liggende hjemme i garagen, personlig kører jeg på stålfælge om vinteren med orginale kapsler som er nemme at rengøre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian Serup

Kristian Serup
bruger siden
11-01-2006

11-12-2007 kl. 09:25

Jeg kan umiddelbart komme på 3 årsager:

1) Mange køber en bil med stålfælge ab fabrik - køber et nyt sæt alu med sommerdæk og får sat vinterdæk på de originale stålfælge.

2) Firmabiler (særligt leasede) leveres med den billigst mulige løsning om vinteren - altså stålfælge.

3) Små alufælge i forhold til bilens hjuldiameter ser sjældent kønne ud, specielt hvis det er en billig kopi. Og vinterdæk i 16" eller 17" er temmelig meget dyrere end vinterdæk i 15".

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

13-12-2007 kl. 08:27

Jeg har set både en undervognsbehandlet Carina 2,0 , og en Octavia
på sorte stålfælge, så det kan der jo så ikke være noget forkert i !!

Glædelig (h)jul !! @;-))

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg