Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

11-12-2007 kl. 08:31

Jeg har en ide om at det er for at signalere at de har nogle fine alufælgle liggende hjemme i garagen, personlig kører jeg på stålfælge om vinteren med orginale kapsler som er nemme at rengøre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian Serup

Kristian Serup
bruger siden
11-01-2006

11-12-2007 kl. 09:25

Jeg kan umiddelbart komme på 3 årsager:

1) Mange køber en bil med stålfælge ab fabrik - køber et nyt sæt alu med sommerdæk og får sat vinterdæk på de originale stålfælge.

2) Firmabiler (særligt leasede) leveres med den billigst mulige løsning om vinteren - altså stålfælge.

3) Små alufælge i forhold til bilens hjuldiameter ser sjældent kønne ud, specielt hvis det er en billig kopi. Og vinterdæk i 16" eller 17" er temmelig meget dyrere end vinterdæk i 15".

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

12-12-2007 kl. 22:24

Nu behøver indkøb og brug af aluminiumsfælge jo ikke at afholde en fra at købe gode dæk, selv om jeg godt ved at nogle springer på et sæt alu med TjuBang-dæk fordi prisen er lav.

Med venlig hilsen Kim

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

12-12-2007 kl. 23:08

På min forrige bil kørte jeg også med stålfælge 13” om vinteren, men med de originale hjulkapsler på da jeg heller ikke syntes de helt sorte pynter. På både den nuværende konebåd og min egen bliver der brugt alu, både sommer og vinter.

På konens fordi det var meget lettere, billigere, bedre og pænere med et ekstra sæt alufælge. På min egen fordi jeg gik ud fra at det ville volde mig de samme kvaler at finde stål til vinterdæk, og så betyder det jo ikke det store i kr. og øre når det nu er en ny bil.

Det er i øvrigt alle dæk fra Bridgestone, Michelin og 2xGoodyear, som vist bliver regnet for at være kvalitetsdæk. Ingen af bilerne har mere ekstraudstyr end originale måtter, parkeringsskive, DK skilt og så træk på konens.

Med venlig hilsen Kim

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

13-12-2007 kl. 08:27

Jeg har set både en undervognsbehandlet Carina 2,0 , og en Octavia
på sorte stålfælge, så det kan der jo så ikke være noget forkert i !!

Glædelig (h)jul !! @;-))