Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

10-12-2007 kl. 09:13

Hej Torben

Jeg har erfaring fra Octavia II (standard udstyr) og Opel Zafira (eftermonteret).
I Octavia´en virker systemet fuldstændigt fejlfrit i samspil med Stream radioen. På radio displayet vises afstanden, i form af små streger, til forhindringen. Derudover afgiver systemet også et akustisk signal så man også kan "høre" afstanden. Et rigtigt godt system som efter lidt træning kan bruges meget nøjagtigt.

I Zafiraen har jeg prøvet et eftermonteret uoriginalt system - dog monteret hos autoriseret Opel værksted. Dette system er faktisk umuligt at bruge til noget fornuftigt. Bla. reagerer sensorerne på kraftig regn og da systemet ikke kan slås fra bliver kørsel i et kraftigt uvejr noget af en prøvelse.

Min konklusion er at der er meget stor forskel fra type til type, men jeg vil til enhver tid anbefale bakkealarm, parkeringssensor osv. - men køb det originale som er beregnet til din bil

mvh Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-12-2007 kl. 10:21

Arhh Janus...det er sku for langt ude..:(

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

10-12-2007 kl. 10:26

Flot indlæg Janus! Hvordan synes du selv det går ?

jesper fabrin

jesper fabrin
bruger siden
06-01-2004

10-12-2007 kl. 17:13

Hej Torben - det er noget rigtig skidt med piskesmæld, fik selv en for 4 år siden, men efter mange forgæves besøg hos fysioterapeut, prøvede jeg 8 gange KST (kranio sakral terapi) - er nu helt uden symptomer - overvej dette. Tilbage til din nuværende situation så har Janus fat i lidt af det rigtige, der stilles faktisk krav til dit helbred når du fører bil - impliceres du i færdselsuheld eller får politiet mistanke om at du ikke kan føre bil på FULDT BETRYGGENDE måde, kan du administrativt få inddraget førerretten, indtil lægeundersøgelse, sundhedsstyrelse osv osv. har taget stilling til din situation, ligesom du kan risikere at skulle til orienterende køreprøve
LINK: sikkertrafik.dk
Du skal have den fornødne åndelige og legemlige førlighed
Læs mere om kravene vedrørende syn, hørelse og helbred i Færdselsloven kap. 10 § 56./samt kørekortbekendtgørelsen (prøv google eller www.retsinfo.dk)
held og lykke, og god bedring samt god jul.
/Jesper
PS: hvis du får varige mén kontakt advokat der kan køre en erstatningssag, man har mulighed for tilskud til særlig indrettet bil så du kan køre trygt og sikkert fremover..... :-)

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2007 kl. 08:45

Hej Torben,
Lige en lille tilføjelse. Du skal være opmærksom på at der kan optræde blinde vinkler i sensorerne ved skarp svingning.

mvh Kim

PS:
Til Janus og Jesper
Måske det ville være på sin plads at undersøge trådstarterens aktuelle situation INDEN i kommer med formaninger om at han skal lade bilen stå.
Der er måske mere mening i, at i lader bilen stå såfremt i blot en gang imellem kører for stærkt eller tager krydset for gult i myldretiden.